کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رخداد بی سابقه در مجمع عمومی فارس؛

گلایه شدید سهامداران از عملکرد یکساله هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس

از واگذاری‌های تحمیلی به شرکت های زیرمجموعه تا برخورد منفعلانه در پرونده فجر و مبین/پاسخ علی عسگری در خصوص خرید استقلال قانع کننده نبود

1 آبان 1403 ساعت 10:13

در مقایسه هلدینگ خلیج فارس با سابیک، چرا ارزش بازار این دو شرکت را بیان نمی کنید که نشان می دهد ارزش بازار سابیک ١۵ برابر هلدینگ خلیج فارس است.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،درحالی ارزش جایگزینی دو شرکت فجر و مبین بیش از ۵ میلیارد دلار است که هم اکنون ارزش بازار این دو شرکت در بورس کمتر از ١.۵ میلیارد دلار بوده و این نشان از چشم انداز تاریک سودآوری فجر و مبین دارد. درحال حاضر مطالبات پتروشیمی مبین از زاگرس به اندازه فروش ٣ سال مبین است اما برخورد منفعلانه فارس بعنوان سهامدار عمده مبین سبب خشم سهامداران شده است.
٢١٠ همت مطالبات در صورت های مالی تلفیقی حکایت از آن دارد که اغلب فروش محصولات هلدینگ خلیج فارس، اعتباری بوده و به این زودی ها قابلیت نقدشوندگی ندارد.
عدم ارائه گزارش در خصوص خرید باشگاه استقلال در گزارش عملکرد فعالیت هیات مدیره نشان از نبود عزم خاص در پاسخ گویی به نحوه این معامله دارد.
در مقایسه هلدینگ خلیج فارس با سابیک، چرا ارزش بازار این دو شرکت را بیان نمی کنید که نشان می دهد ارزش بازار سابیک ١۵ برابر هلدینگ خلیج فارس است.
واگذاری های تحمیلی از سوی هلدینگ خلیج فارس به پتروشیمی های نوری و تندگویان، باعث خروج سنگین نقدینگی از این شرکت ها شده که قطعا سودآری سال آتی آن ها را کاهش خواهد داد.


کد مطلب: 167936

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/video/167936/گلایه-شدید-سهامداران-عملکرد-یکساله-هیات-مدیره-هلدینگ-خلیج-فارس

نفت ما
  https://www.naftema.com