۲
۱۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۱۶۶۳۳۹

پشت پرده انتشار لیست پنج نفره کاندیداهای وزارت نفت

كارگروه مشوش و درهم ريخته فعلي به رياست منصور معظمي كه به اين صنعت به چشم غنيمت جنگي نگاه مي كند، قطعا به دنبال سوزاندن كانديداهاي طراز اول در سطح ملي است.
پشت پرده انتشار لیست پنج نفره کاندیداهای وزارت نفت
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،با انتشار لیست‌ گمانه‌زنی ها از خروجی کمیته های متعدد حوزه نفت و انرژی که با حاشیه‌های زیادی نیز همراه بود نام معاون اول و وزرای سابق دولت یازدهم و دوازدهم و نمایندگان مجلس در این لیست ها به چشم می‌خورد.
به نظر می‌رسد این موضوع یک بازی رسانه ای و کار پوششی است تا كارگروه فعلي نفت به رياست منصور معظمي، در لوای عدم پذیرش اين كانديداها، در نهایت افراد خاص خود را معرفی نمایند.
نكته اول اينكه كارگروه مشوش و درهم ريخته فعلي به رياست منصور معظمي كه به اين صنعت به چشم غنيمت جنگي نگاه مي كند، قطعا به دنبال سوزاندن كانديداهاي طراز اول در سطح ملي است. چراكه در صورت انتخاب وزير از ميان چهره هايي همچون جهانگيري، ديگر كارگروه فعلي نمي تواند مهره هاي ناكارآمد خود را در پست هاي حساس صنعت نفت بچيند.
البته ما بعنوان رسانه تخصصي صنعت نفت هميشه به اين موضوع قائل بوده ايم كه وزير نفت بايد از بدنه اين صنعت باشد اما شايد حضور چهره هاي مطرحي كه زماني در پست معاون اولي رياست جمهور بوده اند، بتواند هيمنه و عظمت از دست رفته صنعت نفت را بازگرداند.
نكته دوم اينكه کاندیدای مطرح به عنوان یک چهره در سطح ملی و احزاب فعال در این گروه و کارگزاران پیرامون او باید به این موضوع توجه داشته باشند که آمدن هر کس چه در سطح ملی و چه کاندیدهایی که هر کدام به نوعی مطرح می شوند تا حسن نيت خود را با بدنه نفت و نیروی خلاق، متخصص و ماهر در محرومیت مانده نفت به اثبات نرساند، توفیقی عایدشان نخواهد شد.
جامعه بخشی از ناکامی و شکست خود را از دولتی می‌داند که ناتوان در حل و فصل مشکلات درونی مردم و آشتی دادن جامعه و حاکمیت بود. چه چپ چه راست و یا تحریمی بر یک امر توافق دارند که دولت روحانی به اتصالات جامعه ضربه زده و بدنه نفت بدترین آسیب را دیده و نیروی کار به نیروی پیمانکاری تبدیل شد.
ثمره حضور افرادي همچون زنگنه و شخصيت هاي حاضر در كارگروه تعيين وزير، ناديده انگاشته شدن نیروی انسانی متخصص و ماهر نفت است. همان هايي كه برای پست هاي حساس، آدم‌های بیرونی بی‌تجربه باعنوان جوان‌سازی ولی در اصل شاگرد و داماد وارد این صنعت شدند و انگیزه‌های ارتقاء در سازمان‌های مرتبط با نفت را از بين بردند و در عرصه های دیگر نیز ماشین صنعت نفت را با این رانندگان ناشی از حرکت انداختند.
آری ماشین صنعت نفت از کار نیفتاده بلکه رانندگان ماشین این صنعت کنار گذاشته شدند و شاگرد شوفرهای ناکاربلد بر پشت فرمان نشانده شدند.
اما نهار مي دهيم كه اگر آقایان معاون اول، وزرای سابق و دیگر مدعیان با همان دست فرمان سوار بر ماشین صنعت عظیم نفت شوند چه بسا این سازمان را بدتر از دولت های قبل اداره کنند و شرایط را سخت‌تر نمایند. لذا حضور هر یک از این دوستان همان نتایج قبلی را خواهد داشت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


امیر
به عنوان یک عضو از جامعه نفت و گاز که سابقه 25 سال فعالیت در این زمینه را دارم بهترین دوران از جنبه استخراج و فروش دوره زنگنه بوده
بهروز
بنده نیز جز همکاران صنعت رسمی نفتم ایشان تنهاترین وزیری بودن که نخبه ها پا به فرار گذاشتن و پخمه ها پستهای مدیری دریافت کردن و صنعت نفت را صنعت رفت تبدیل نمودن و ارزش و اعتبار همکاران ضربدر صفر کردن و حقوق و مزایای که داشتیم از فیش حقوق حذف نمودن در آخر حرفام زنگنه خیر از دنیا و آخرت نبینی
مرتضی
ار باید از امام صادقی ها و دولت لمپنیسم رئیسی باشه تا مورد وثوق شما مفت خوران باشه
Bahsr
خیانتی که دولتهای روحانی وخاتمی با زنگنه درصنعت نفت وکازکردند برهیچ پوشیده نیست که مرزبسته شدن چاههای نفت پیش رفت که روحانی دستور بسته شدن چاه نفت را صادر کرده بود می خواستند همان بلایی که برسرانرژی هسته ای آوردند و راکتورها راسیمان گرفتند این بار نوبت چاههای نفت بود که با روی کارآمدن دولت سیزدهم مانع شد نفتی که به بهانه های مختلف نمی فروختند به فروش رفت وبخشی از خزانه خالی وبدهکاریهای میراث دولت روحانی پرداخت شد که هنوزم هست
عباس
خداوکیلی وزیری انتخاب کنید که بازنشسته وسازمانهای راننده خطاب نکنه
saeid
بهترین‌فرد‌زنگنه‌میباشد‌نه‌ای‌اقا‌که‌وزیر‌است‌داماد‌ودوستانش‌را‌به‌شرکت‌نفت‌برده‌فکر‌می‌کند‌ملک‌اینان‌است‌ما‌جانبازان‌نمی‌پذیریم‌از‌انقلابیترها‌بیایند‌فقط‌مومن‌وکار‌بلد‌باشد‌نفت‌را‌سی‌درصد‌ارزان‌بفروشد‌جایش‌ماشین‌دست‌دوم‌چینی‌وارد‌کنند‌یا‌عروسک‌وارد‌شود‌ادمی‌میخواهد‌از‌بدنه‌شرکت‌نفت‌فقط‌زنگنه‌میتواند‌خام‌فروشی‌نکند‌
الان‌دیگر‌یک‌وزیر‌بیاید‌بدون‌تجربه‌‌ضربه‌شدید
میخوریم‌مثل‌این‌سه‌سال‌‌قیمت‌نفت‌الان‌را‌مقایسه‌کنید
با‌دولت‌اقای‌روحانی‌نفت‌هفت‌دلار‌کجا‌نفت‌نود‌دلار‌کجا
الان‌باید‌ظرف‌این‌سه‌سال‌که‌نفت‌جهانی‌بالا‌بود‌جیب
مردم‌هم‌پر‌پول‌میبود‌ولی‌بی‌عرضگی‌وزیر‌وقت‌‌که‌به
دولت‌شهید‌رییسی‌هم‌اسیب‌زدند‌چون‌بیشتر‌وزرا‌این
کاره‌نبودند‌اقای‌دکتر‌الان‌جای‌ریسک‌کردن‌و جوان
نیست‌مثل‌اقتصاد‌و............ازوزارتخانه‌تاریکی
یعنی‌بردن‌گروه‌فشار‌هنوز‌بعد‌۱۸‌روز‌دست‌نمی‌شکند
تازه‌میگن‌ورود‌میکنیم‌جناب‌جلیلی‌وحجتش‌میرباقری
ببخشید‌زیادی‌حرف‌زدیم‌ما‌جانبازان‌ریسک‌نکنید
T
اینگونه انتخاب وزیر بنظر هم وقت گیر و هم هماهنگی بین وزرای که رقبا ارائه می‌دهند مشکل میشه دیر یازود آقای پزشکیان روش معمول را بکار می برند به هرحال جناح رقیب اگر موفق میشد یه آبدارچی هم از اصلاحات راه نمی داد هرچند روش رئیس جمهور برای اتحاد بیشتر انتخاب شده باید دید قابل انجام است خیلی از تجربه های کشورهای غربی در کشور ما قابل اجرا نبوده مثل روش‌های اقتصادی
مجید
گزینه ای بهتر از خود مهندس اوجی نیست
باقر
در وزارت نفت پول یه ماموریت ۳۰ میلیون تومان هستش گاه اینگونه ماموریت ها به ۵۰ میلیون هم میرسه دریغ از سفره خالی مردم
علی
بهترین گزینه برای وزارت نفت رضا دهقان هستش
علی اشتری
بهترین گزینه برای وزارت نفت رضا دهقان هستش.