کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پشت پرده انتشار لیست پنج نفره کاندیداهای وزارت نفت

2 مرداد 1403 ساعت 10:19

كارگروه مشوش و درهم ريخته فعلي به رياست منصور معظمي كه به اين صنعت به چشم غنيمت جنگي نگاه مي كند، قطعا به دنبال سوزاندن كانديداهاي طراز اول در سطح ملي است.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،با انتشار لیست‌ گمانه‌زنی ها از خروجی کمیته های متعدد حوزه نفت و انرژی که با حاشیه‌های زیادی نیز همراه بود نام معاون اول و وزرای سابق دولت یازدهم و دوازدهم و نمایندگان مجلس در این لیست ها به چشم می‌خورد.
به نظر می‌رسد این موضوع یک بازی رسانه ای و کار پوششی است تا كارگروه فعلي نفت به رياست منصور معظمي، در لوای عدم پذیرش اين كانديداها، در نهایت افراد خاص خود را معرفی نمایند.
نكته اول اينكه كارگروه مشوش و درهم ريخته فعلي به رياست منصور معظمي كه به اين صنعت به چشم غنيمت جنگي نگاه مي كند، قطعا به دنبال سوزاندن كانديداهاي طراز اول در سطح ملي است. چراكه در صورت انتخاب وزير از ميان چهره هايي همچون جهانگيري، ديگر كارگروه فعلي نمي تواند مهره هاي ناكارآمد خود را در پست هاي حساس صنعت نفت بچيند.
البته ما بعنوان رسانه تخصصي صنعت نفت هميشه به اين موضوع قائل بوده ايم كه وزير نفت بايد از بدنه اين صنعت باشد اما شايد حضور چهره هاي مطرحي كه زماني در پست معاون اولي رياست جمهور بوده اند، بتواند هيمنه و عظمت از دست رفته صنعت نفت را بازگرداند.
نكته دوم اينكه کاندیدای مطرح به عنوان یک چهره در سطح ملی و احزاب فعال در این گروه و کارگزاران پیرامون او باید به این موضوع توجه داشته باشند که آمدن هر کس چه در سطح ملی و چه کاندیدهایی که هر کدام به نوعی مطرح می شوند تا حسن نيت خود را با بدنه نفت و نیروی خلاق، متخصص و ماهر در محرومیت مانده نفت به اثبات نرساند، توفیقی عایدشان نخواهد شد.
جامعه بخشی از ناکامی و شکست خود را از دولتی می‌داند که ناتوان در حل و فصل مشکلات درونی مردم و آشتی دادن جامعه و حاکمیت بود. چه چپ چه راست و یا تحریمی بر یک امر توافق دارند که دولت روحانی به اتصالات جامعه ضربه زده و بدنه نفت بدترین آسیب را دیده و نیروی کار به نیروی پیمانکاری تبدیل شد.
ثمره حضور افرادي همچون زنگنه و شخصيت هاي حاضر در كارگروه تعيين وزير، ناديده انگاشته شدن نیروی انسانی متخصص و ماهر نفت است. همان هايي كه برای پست هاي حساس، آدم‌های بیرونی بی‌تجربه باعنوان جوان‌سازی ولی در اصل شاگرد و داماد وارد این صنعت شدند و انگیزه‌های ارتقاء در سازمان‌های مرتبط با نفت را از بين بردند و در عرصه های دیگر نیز ماشین صنعت نفت را با این رانندگان ناشی از حرکت انداختند.
آری ماشین صنعت نفت از کار نیفتاده بلکه رانندگان ماشین این صنعت کنار گذاشته شدند و شاگرد شوفرهای ناکاربلد بر پشت فرمان نشانده شدند.
اما نهار مي دهيم كه اگر آقایان معاون اول، وزرای سابق و دیگر مدعیان با همان دست فرمان سوار بر ماشین صنعت عظیم نفت شوند چه بسا این سازمان را بدتر از دولت های قبل اداره کنند و شرایط را سخت‌تر نمایند. لذا حضور هر یک از این دوستان همان نتایج قبلی را خواهد داشت.


کد مطلب: 166339

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/report/166339/پشت-پرده-انتشار-لیست-پنج-نفره-کاندیداهای-وزارت-نفت

نفت ما
  https://www.naftema.com