۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۱۶۷۷۱۸

کاهش پیش‌بینی برای تقاضای نفت در ۲۰۲۵

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین پیش‌بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری میلادی روزانه ۱۰۳ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه خواهد بود که نسبت به برآورد پیشین ۲۰ هزار بشکه افت نشان می‌دهد.
کاهش پیش‌بینی برای تقاضای نفت در ۲۰۲۵
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی تقاضای آمریکا و جهان برای نفت خام در سال ۲۰۲۵ میلادی را کاهش داد.
 اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز سه‌شنبه (۱۷ مهر) در تازه‌ترین گزارش چشم‌انداز کوتاه‌مدت انرژی خود اعلام کرد: رشد تقاضا برای نفت در جهان و آمریکا سال آینده میلادی به‌دلیل ضعف فعالیت‌های اقتصادی در چین و آمریکای شمالی کُند می‌شود.
براساس تازه‌ترین گزارش این نهاد زیرمجموعه وزارت انژی آمریکا، انتظار می‌رود تقاضای جهانی نفت در سال آینده میلادی با یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه افزایش به ۱۰۴ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز برسد که حدود ۳۰۰ هزار بشکه نسبت به برآورد پیشین کاهش نشان می‌دهد.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین پیش‌بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری میلادی روزانه ۱۰۳ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه خواهد بود که نسبت به برآورد پیشین ۲۰ هزار بشکه افت نشان می‌دهد.
این نهاد اعلام کرد: کاهش پیش‌بینی‌ها نسبت به چشم‌انداز امسال نشان‌دهنده پایین آمدن واردات و مقدار بهره‌گیری از ظرفیت  پالایشگاه‌ها در چین، بزرگ‌ترین خریدار نفت خام، در بازارهای بین‌المللی است.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که کاهش پیش‌بینی تقاضای نفت در سال آینده میلادی به‌دلیل نگرانی‌ها از تضعیف تولید صنعتی و رشد تولید در ایالات متحده و کاناداست.
این اداره انتظار دارد تقاضای نفت آمریکا در سال آینده میلادی به ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز برسد که نسبت به برآورد پیشین روزانه ۱۰۰ هزار بشکه کاهش نشان می‌دهد.
 بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، پیش‌بینی تقاضای نفت ایالات متحده برای سال ۲۰۲۴ بدون تغییر نسبت به برآورد پیشین روی رقم ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز ماند.
چشم‌انداز نهادهای پیشرو در ارائه پیش‌بینی از وضع تقاضای نفت در بازارهای جهانی، به‌دلیل تفاوت‌ها دیدگاه‌ها درباره چین و برآوردها از سرعت مسیر گذار به منابع انرژی جایگزین، فاصله زیادی داشتند.
آژانس بین‌المللی انرژی انتظار دارد تقاضای روزانه نفت در سال آینده میلادی با ۹۵۰ هزار بشکه رشد همراه باشد، در حالی که تازه‌ترین برآورد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) رشد روزانه یک میلیون و ۷۴۰ هزار بشکه‌ای را نشان می‌دهد.
گزارش‌های این سه نهاد از نظر پیش‌بینی درباره رشد تقاضا برای سال ۲۰۲۴ میلادی فاصله زیادی با هم دارند و تنها چند ماه از سال باقی مانده است.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا رشد تقاضای جهانی نفت برای سال ۲۰۲۴ میلادی را روزانه ۹۴۰ هزار بشکه برآورده کرده است، آژانس بین‌المللی انرژی این رقم را ۹۰۰ هزار بشکه در روز پیش‌بینی می‌کند، در حالی که برآورد اوپک اندکی بیش از ۲ میلیون بشکه در روز است.
بر اساس گزارش این اداره، انتظار می‌رود تولید نفت ایالات متحده آمریکا در سال جاری و سال آینده میلادی به رکوردهای کمتری برسد.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد که تولید نفت خام ایالات متحده امسال به ۱۳ میلیون و ۲۲۰ هزار بشکه در روز برسد که در مقایسه با رقم ۱۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در برآورد پیشین کاهش نشان می‌دهد.
این اداره اعلام کرد انتظار می‌رود تولید نفت ایالات متحده در سال ۲۰۲۵ به‌طور میانگین به ۱۳ میلیون و ۵۴۰ هزار بشکه در روز برسد که نسبت به برآورد پیشین (۱۳ میلیون و ۶۷۰ هزار بشکه در روز) حدود یک درصد افت نشان می‌دهد.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین برآوردهای خود را برای قیمت نفت کاهش داد و پیش‌بینی کرد قیمت نفت خام شاخص آمریکا در سال ۲۰۲۴ به‌طور میانگین ​​حدود ۷۶ دلار و ۹۱ سنت برای هر بشکه خواهد بود که نسبت به برآورد پیشین کاهش ۲.۴ درصدی را نشان می‌دهد.
در حالی که این اداره انتظار دارد میانگین قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در سال جاری میلادی ۸۰ دلار و ۸۹ سنت برای هر بشکه باشد، این رقم در مقایسه با برآورد پیشین ۲.۳ درصد افت نشان می‌دهد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی