۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۸۵۱۲۰
ضرورت ورود سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به آشفته بازار روغن؛

اطلاعیه شرکت ملی پخش بازار روغن خودرو را بهم ریخت!

به نظر می رسد نقش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در مدیریت این التهاب و سردرگمی بسیار حائز اهمیت بوده و این امر مستلزم تصمیم سریع و به موقع این سازمان و جلوگیری از ایجاد هرگونه معضل احتمالی در عرضه این محصول استراتژیک خواهد بود.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،در پی سیاستهای اخیر ارزی دولت و تعیین نرخ 42000 ریال برای دلار، قیمت خوراک پالایشگاه های روغن سازی(لوبکات) نیز بر اساس اطلاعیه شماره 11621/500 مورخ 01/02/1397 شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، حدود 22 درصد نسبت به فروردین ماه افزایش یافت. این درحالی است که قیمت این فرآورده در فروردین ماه نیز نسبت به اسفند ماه 96، حدود 4 درصد افزایش داشته است و همچنین در شش ماهه دوم سال 1396 نیز افزایش قابل توجهی در این فرآورده به چشم می خورد. اثرات این افزایش باتوجه به تاثیر قابل توجه خوراک در بهای تمام شده محصولات واحدهای روغنسازی، به همراه افزایش قیمت سایر اقلام هزینه ای از جمله ملزومات بسته بندی، حقوق و دستمزد، مواد شیمیایی و سایر هزینه های سربار، صنعت روانکارها را تحت فشار شدید و آشفتگی بی سابقه ای قرار داده است. ضمن لزوم توجه به این سوال که چرا دولت خود آغاز گر افزایش قیمت نهاده های تولید بوده است، به نظر می رسد نقش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در مدیریت این التهاب و سردرگمی بسیار حائز اهمیت بوده و این امر مستلزم تصمیم سریع و به موقع این سازمان و جلوگیری از ایجاد هرگونه معضل احتمالی در عرضه این محصول استراتژیک خواهد بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی