۴
۱۶
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵
کد مطلب : ۱۶۴۵۵۰

ماموریت علی عسکری به مرد جهادی هلدینگ خلیج فارس

دکتر علی عسکری مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در دستوری صریح و ماموریتی ویژه به مرد میدان و عملیاتی هلدینگ خواستار شروع گام دوم برای اتمام فاز ۲ پالایش گاز هویزه خلیح فارس و دیگر طرحها و پروژه ها شده است.
ماموریت علی عسکری به مرد جهادی هلدینگ خلیج فارس
به گزارش آژانس رویدادهای مهمه نفت و انرژی «نفت ما»در واقع دستور دکتر علی عسکری یک نوع آماده باش و اولتیماتوم به پیمانکاران و شرکتهای EPC فعال در طرحهای نیمه تمام است که اگر نتوانند جهادی عمل کنند باید غزل خداحافظی از پروژه ها را بخوانند وکار اسکوپ اوت شود.
نکته مهمتر اینکه عملیات اجرایی تامین خوراک پایدار پالایش گاز هویزه خلیح فارس از میادین دارخوین و غرب کارون (سپهر و جفیر) با سرمایه گذاری تقریبا 1.4 میلیارد دلاری و221 میلیارد تومانی هلدینگ خلیج فارس انجام شده است و دکتر علی عسکری این مسوولیت را بر دوش گرفته است.
شایان ذکر است که با توجه به روند کند اجرای پروژه ۳۲۰۰-NGL (پالایشگاه گاز هویزه) این طرح در سال 1396 به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد. مدیریت دکتر علی عسکری با روحیه کار جهادی مهندس نشان زاده باعث تسریع در پیشرفت کار این پروژه ملی و راه اندازی فاز 1 آن توسط رییس جمهور رییسی در اردیبهشت 1402 شد. اما مرد میدان و جهادی این پروژه و پروژه های نیمه کاره هلدینگ خلیج فارس کسی نبود جز مهندس حسن نشان زاده ،معاون برنامه ریزی وتوسعه کسب و کار هلدینگ خلیج فارس. در حالیکه طرف خارجی به تعهدات خود عمل نکرده بود، نشان زاده توانست با پیگیریهای مجدانه، تجهیزات باقیمانده را تامین نموده و زمینه بهره برداری رسمی فاز 1را فراهم نماید. 
هم اینک که فاز 2 پالایش گاز هویزه خلیح فارس در مرحله پیش راه اندازی قرار می گیرد، دکتر علی عسکری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در دستور و ماموریتی ویژه به نشان زاده اتمام و راه اندازی فاز 2 را خواستار شده
است. شایان ذکر است که ابلاغ راه‌اندازی فاز دوم پالایش گاز هویزه به قرارگاه خاتم‌الانبیا نیز در آذرماه 1402 که پروژه 90 درصد پیشرفت داشت، انجام شده‌ بود‌. 
پالایش گاز هویزه یا همان کارخانه گاز و گاز مایع ۳۲۰۰-NGL از ابتدا در منطقه غرب کارون و به منظور جمع‌آوری و فرآورش گازهای همراه میادین آن حوزه (آزادگان شمالی و جنوبی، یادآوران، دارخوین، یاران شمالی و جنوبی، سهراب، سپهر، جفیر، سوسنگرد و بند کرخه) به ظرفیت روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب تعریف شده بود.
با بهره برداری رسمی فاز دوم این پروژه، ظرفیت لازم برای جمع‌آوری تمامی گازهای همراه میدان‌های غرب کارون در شرایط توسعه کامل فراهم می‌شود بدینصورت که ظرفیت استحصال یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن در سال اتان و ترکیبات سنگین‌تر از آن ایجاد خواهد شد. تولید روزانه ۷۰ میلیون فوت مکعب گاز سبک شیرین و حدود 1200 تن میعانات گازی از دیگر مزایای این طرح است. در حالیکه این مقادیر در فاز اول شامل ظرفیت فرآورش ۲۵۰ میلیون فوت مکعب گاز ترش همراه میادین حوزه غرب کارون و تولید حدود ۱۸۰ میلیون فوت مکعب گاز شیرین و سالانه ۹۰۰ هزارتن ترکیبات سنگین‌تر از اتان در حال انجام است.
با راه اندازی فاز 2 پالایش گاز هویزه خلیج فارس عملا با ارسال 97 هزار تن در روز NGL، 50 درصد خوراک پتروشیمی بندر امام تامین خواهد شد. همچنین، حدود ۸۰ میلیون فوت مکعب در روز نیز برای تأمین گاز کشور به شبکه سراسری گاز ارسال می‌شود. گوگرد گرانول شده نیز از تولیدات کارخانه‌ای خواهد بود که می‌تواند در صنایع شیمیایی و کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.
پالایش گاز هویزه خلیج فارس علاوه تولید ثروت با توقف گازسوزی در میادین غرب کارون، نقش موثری در جبران کمبود خوراک فعلی و آتی پتروشیمی بندر امام دارد و باعث خواهد دش که در سال 1403 گازهای همراه نفت در غرب کارون سوزانده نشود. همچنین با راه‌اندازی فاز 2 پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس، ۱۴ هزار تن در سال از آلایندگی محیط زیست در منطقه غرب کارون کاسته شده و ۴۰ درصد از آلودگی اهواز رفع می‌شود.
ذکر این نکته نیز ضروری است و آن تلاش شبانه روزی تیم مدیریتی جدید به مدیرعاملی افشین کیانی است که نباید نادیده گرفت چرا که ورود این پالایشگاه به مدار صادراتی و ارز آوری آن برای کشور یکی از نکات مهم این شرکت است. 
‏پالایش گاز هویزه امروز در حالی صادر کننده محصولات خود شده است که علیرغم نبود خوراک و استفاده از تنها ۲۰ درصد ظرفیت خود اما با مدیریت استراتژیک توانست طی مدت بهره برداری بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای کشور ارز آوری داشته باشد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


حسین
این مرد جهادی بهتره کمی عقب نشینی کنه و به جوانترها فرصت بده اگر اینکار کرد میشه مرد جهادی
حسن
از راه اندازی و افتتاح پتروشیمی گچساران ماهها میگذره اما هیچ محصولی ازش در نیومده......... چطوری میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ابزار دقیق
دوست عزیز، به حول قوه الهی و با تلاش بی وقفه و جهادی تمامی پرسنل واحد ها ، الان دو هفته هست که ما در حال تولید هستیم .
علی
مرد بزرگ, آرزوی موفقیت برای مهندس نشان زاده
عبدالباسط
درودبرشما دوستان خوب متشکریم
آخ از این جهادی بودن هر رفتی که این فرد جهادی دارد ۲۰نفر غیر قانونی بر،سر کار می‌برد
حسین
خیلی ها برای خود شیرینی هم که شده فقط کافیه اسم ایشون بیاد تا یه نفر رو سریع با سمت بالا و بدون سابقه و مدرک مرتبط استخدام کنند............
یه نگاهی به استخدامهای شرکتهای پتروشیمی حتی خارج از هلدینگ بشه معلوم میشه که چه حق و ناحق هایی داره اتفاق میفته...........
اولین پله جهاد ، با نفس هست و اینکه نزاریم از اسم و رسم و سمت و فامیلی و ارتباط با ما سوء استفاده بشه
یا حق
عماد
این مدیر جهادی با اطرافیانش بهتره برن غزه و سوریه تا از تجربیاتش آنجا استفاده شود و بداد مردم مظلوم غزه برسن
اسماعیل
همه میدانند که ایام این قبیل واژه ها جهادی و …. تمام شده و منافع اشخاص مهمتر شده ، پروژه ای که چندین سال پیش باید تمام میشد کجاش جهادی محسوب میگردد ، از دخالت در انتصابات رانتی پرهیز کند جهادی بودن پیش کش .
این پروژه جندین سال رها شده بود اما حالا بعد از اسنکه فاز اول افتتاح شد ، فاز دوم هم در حال افتتاح هستش
اگر گروه باب میل شما مدیریت میکردن خوب بود اما حالا که اموال نشانزاده دارن پروژه را به سرانجام میرسونند بد شده ؟!
صفوی
خدایی این بابا جهادیه حتی دماغشا نمیتونه بکشه بالا ورودی که حساب وکتاب نداره خروجی هم که اختصاص به عده ای خاص داره
مهدی
چقد میگیرین از آدمها اینجوری براشون تبلیغات میزنین؟ از جهادی ها بپرسین از پتروشیمی دهدشت چه خبر؟
محمد
به این مدیر جهادی پروار vip و حقوق ، پاداش ، کارانه و …. ندن ببینم راضی میشه با اتوبوس بره اهواز ، مدیرهای جهادی شهید همت ، دستواره ، خرازی و …. بودن ، نه اینها که جای جوانان تحصیل‌کرده را قبضه کرده اند و هیچ رقمی راضی نیستن کنار بکشن
مبارکمان باد مردم ماهشهر بابت خريدن استقلال تهران توسط هلدينگ خليج فارس
کارشناس صنعت پتروشیمی
انجام هرکاری چنانچه توسط افراد حرفه ای با در اختیار داشتن ابزار کافی و برنامه ریزی اصولی انجام شود نیاز به هیچگونه جوسازی ندارد مثال خیلی ساده آن رانندگی است شما چنانچه در رانندگی مهارت داشته باشی ، ماشین خوب هم داشته باشی و مسیر را بلد باشی با سرعت مطمئنه به مقصد می رسی و نیازی به انجام هیچگونه کار هیجانی نداری .رفتارهای هیجانی (کارهای جهادی) نوعی عوام فریبی و کارهای پوپولیستی می باشند و برآیند کلی این کارها نامطلوب است .
ناصري
مرد جهادي اينجا مرد جهادي اونجا مرد جهادي پتروشيمي دهدشت و … مرد جهادي همه جا