۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۱۶۴۸۲۴

افتتاح یکی از بزرگترین تصفیه‌خانه‌های کشور

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های عظیمی است که در کرمان در حال اجرا است، بیان کرد: با توجه به اینکه این پروژه در برنامه پروژه‌های ویژه دولت و وزارت نیرو قرار دارد باید امسال افتتاح شود تا دولت به اهداف و برنامه‌های تعیین شده در بخش فاضلاب برسد.
افتتاح یکی از بزرگترین تصفیه‌خانه‌های کشور
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان از افتتاح یکی از بزرگترین تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور در شهر کرمان تا پایان سال خبر داد.
 علیرضا عبدیان ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با مدیران خبرگزاری‌های استان کرمان با اشاره به اینکه فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب در سه حوزه فاضلاب، آب روستایی و آب شهری است، اظهار داشت: برنامه دولت سیزدهم در حوزه آب روستایی رفع تنش آبی 10 هزار روستا تا پایان دولت است و تا پایان سال گذشته تنش آبی 5 هزار روستا در سطح کشور رفع شده است و رفع تنش آبی 5 هزار روستای دیگر تا پایان دولت نیز در برنامه است.
وی با بیان اینکه از این 5 هزار روستا، رفع تنش آبی 398 روستای استان کرمان امسال باید برطرف شود، ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی دولت در حوزه فاضلاب، احداث و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب است و در این راستا امسال بخش مایع تصفیه‌خانه فاضلاب کرمان که یکی بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه‌های کشور است، افتتاح می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های عظیمی است که در کرمان در حال اجرا است، بیان کرد: با توجه به اینکه این پروژه در برنامه پروژه‌های ویژه دولت و وزارت نیرو قرار دارد باید امسال افتتاح شود تا دولت به اهداف و برنامه‌های تعیین شده در بخش فاضلاب برسد.
وی با اشاره به جلسات که با فرماندار کرمان، شهردار کرمان و سرمایه‌گذار در ارتباط با پروژه فاضلاب کرمان و بازدیدی که از تصفیه‌خانه کرمان داشتیم، ادامه داد: مواردی از جمله آسفالت، مجوزها، سرعت و تعداد پیمانکاران در این جلسه بحث و بررسی شد.
عبدیان با بیان اینکه در بخش آب حول سه محور مدیریت تأمین، مدیریت توزیع و مدیریت مصرف فعالیت‌های ما انجام می‌شود، گفت: در حوزه مدیریت تأمین اجرای پروژه‌های اضطراری وظیفه آب و فاضلاب است و از مهر ماه سال گذشته رصد و پایش همه شهرهایی که ناترازی‌هایی در حوزه آب داشتند انجام شده و برای عبور از تابستان برای این شهرها برنامه تعریف شده است.
وی با اشاره به اینکه در راستای تأمین اضطراری آب کرمان 20 حلقه چاه پدافندی تعریف شده که در حال حاضر 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، افزود: تا پایان خردادماه و قبل از ورود به پیک مصرف این چاه‌ها وارد مدار بهره‌برداری شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه برنامه تأمین آب پایدار کرمان، تأمین آب از خط خلیج فارس است، ادامه داد: که تخصیص آب 750 لیتر بر ثانیه برای کرمان و 150 لیتر بر ثانیه برای رفسنجان داریم که خط انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان تا مخزن ده شیخ اجرا شده و آماده افتتاح است .
وی با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت توزیع مشکلاتی را در شبکه داشتیم و در تمام شهرها در این زمینه اقداماتی انجام شده است، گفت: برای توزیع عادلانه آب در شهر کرمان اجرای شش کیلومتر از لوپ را در برنامه تابستان گذاشتیم که تاکنون 4 کیلومتر آن اجرا شده است و شهرداری کرمان همکاری خوبی در اجرای آن با ما داشته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان از اجرای مخزن 5 هزار لیتری آب در روستای سعیدی در حاشیه شهر کرمان خبر داد و افزود: مخزن آب این روستا 500 مترمکعب بیشتر نبود که با افتتاح مخزن جدید تا حد زیادی مشکل تأمین آب این منطقه حل می‌شود.
وی با اشاره به مشکل آبی که دیگر نقاط کرمان وجود داشت، بیان کرد: در راستای حل این مشکلات اقدامات زیادی انجام شده و برخی از این پروژه‌ها آماده افتتاح هستند و مشکلات حوزه توزیع کرمان شناسایی و تا در حد امکان با توجه به اولویتی که وجود داشت برطرف شده است.
عبدیان با بیان اینکه مدیریت مصرف یک کار مشارکتی با مردم است، ادامه داد: مردم باید پای کار بیایند و آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی لازم در حوزه مدیریت مصرف باید انجام شود چرا که تاثیر مدیریت مصرف به اندازه 10 حلقه چاه بوده و متاسفانه رفتار مردم در بحث مصرف آب اشتباه است.
وی اشاره به اینکه متاسفانه اقتصاد آب تکلیفی است و مردم ارزش واقعی آب را نمی‌دانند و آن را کالایی ارزان می‌بینند، بیان کرد: در کنار هزینه‌هایی که برای تامین، انتقال و کیفیت آب می‌شود؛ برای تجدید آبخوان‌ها و تولید آب شیرین زمان به زمان بسیار زیادی نیاز است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ناکارآمدی یا سایه دکل گمشده
محمد صفوی/ مدیر روابط عمومی سابق تاسیسات دریایی ایران
روابط عمومی قلب تپنده سازمان است
عبدالمجيدكمالى /رئيس روابط عمومى شركت مخازن سبزپتروشيمى عسلويه