۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۱۶۴۴۲۴

پالایشگاه‌های نفت روسیه توری زدند

اوکراین امسال، حملات پهپادی به پالایشگاه‌های نفت روسیه را تشدید کرده که باعث کاهش ظرفیت پالایش نفت روسیه شده و ظاهرا، کاخ سفید را نسبت به افزایش قیمت‌های جهانی نفت، نگران کرده است.
پالایشگاه‌های نفت روسیه توری زدند
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،شرکت باشنفت برای حفاظت در برابر حملات پهپادی اوکراین، توری‌های فلزی را در پالایشگاه‌های خود نصب کرده است.
 رسانه‌های روسی روز جمعه به نقل از رادی خبیروف، رئیس منطقه باشکورتستان که باشنفت در آن مستقر است، گزارش کردند این شرکت نفتی که بخشی از شرکت دولتی روس‌نفت است، توری‌های فلزی را در پالایشگاه‌های خود نصب کرده است تا از آنها در برابر حملات پهپادی اوکراین، محافظت کند.
خبیروف گفت: ما به این بسنده نمی‌کنیم. تعدادی راه‌کار وجود دارد که فعلا درباره آنها صحبت نخواهم کرد. این راه‌کارها محرمانه هستند.
اوکراین امسال، حملات پهپادی به پالایشگاه‌های نفت روسیه را تشدید کرده که باعث کاهش ظرفیت پالایش نفت روسیه شده و ظاهرا، کاخ سفید را نسبت به افزایش قیمت‌های جهانی نفت، نگران کرده است.
روزنامه فایننشیال تایمز ماه گذشته به نقل از منابع آگاه گزارش کرده بود گویا آمریکا از اوکراین خواسته است حملات پهپادی به پالایشگاه‌های نفت روسیه را متوقف کند زیرا بنا بر ارزیابی واشنگتن، این حملات، ممکن است به تلافی‌جویی روسی منجر شده و قیمت‌های جهانی نفت را بالا ببرد.
آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، هفته گذشته اعلام کرد حملات پهپادی اوکراین ممکن است بازارهای جهانی سوخت را مختل کند و برآورد کرد حداکثر ۶۰۰ هزار بشکه در روز ظرفیت پالایش نفت روسیه ممکن است در سه ماهه دوم، آفلاین شده باشد.
طبق محاسبات هفته گذشته رویترز، روسیه بخشی از ظرفیت پالایش نفت آسیب دیده را در هفته‌های اخیر احیا کرده و ظرفیت غیرفعال ناشی از حملات پهپادی اوکراین، از ۱۴ درصد در پایان مارس، به حدود ۱۰ درصد رسیده است.
ظرفیت پالایشی که در نتیجه حملات پهپادی در روسیه آفلاین است، حدود ۶۶۰ هزار بشکه در روز برآورد می‌شود که در مقایسه با ۹۰۷ هزار بشکه در روز در پایان مارس، کمتر شده است.
با این حال، تعمیرات و اختلالات دیگر در پالایشگاه‌های روسیه، میزان ظرفیت پالایش آفلاین را در ماه میلادی جاری در مقایسه با مارس، افزایش خواهد داد.
بر اساس گزارش اویل پرایس، روسیه در اوایل آوریل اعلام کرد می‌تواند همه واحدهای آسیب دیده را ظرف مدت ۲ ماه تعمیر کند. نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه، اعلام کرد همه پالایشگاه‌های آسیب دیده در این کشور، تا ابتدای ژوئن، فعالیتشان را ازسرخواهند گرفت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی