۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۱۶۲۶۰۰

عوامل افت این روزهای بورس

انتظار می‌رود در روزهای آینده مقداری فضای بازار بورس تعدیل شود و برخی نمادها که از تعیین نرخ خوراک تاثیر کمتری می‌گیرند رشد کنند.
عوامل افت این روزهای بورس
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،بازار سرمایه امروز نیز همانند چهار روز کاری گذشته با افت مواجه شد؛ به طوری که شاخص کل بیش از ۱۳ هزار واحد کاهش یافت و به رقم دو میلیون و ۱۵۳ هزار واحد رسید.
 بازار بورس امروز نیز همچون چهار روز کاری قبل افت کرد. به نظر  می‌رسد عواملی همچون انتشار تعیین نرخ خوراک پالایشی‌ها در پایان دی ماه و هم‌چنین ریسک‌های غیراقتصادی بر بازار سرمایه تاثیر گذاشته اما برخی کارشناسان معتقدند با توجه به حمایت دولت و مجلس از بورس در لایحه بودجه ۱۴۰۳ و چشم‌انداز رشد بازار سرمایه بیش از تورم در سال آینده می‌تواند به رونق این بازار منجر شد.
انتظار می‌رود در روزهای آینده مقداری فضای بازار بورس تعدیل شود و برخی نمادها که از تعیین نرخ خوراک تاثیر کمتری می‌گیرند رشد کنند.
روز یکشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱۳ هزار و ۷۲۴ واحد افت کرد و به عدد دو میلیون و ۱۵۳ هزار واحد و ۲۰۳ واحد رسید.
شاخص هم‌وزن نیز ۱۰ هزار و ۳۰ واحد کاهش یافت و در رقم ۷۴۴ هزار و ۳۰۲ واحد ایستاد.
تعداد معاملات امروز بورس بیش از ۳۴۹ هزار فقره به ارزش ۵۷۲۵ میلیارد تومان بود.
تاپیکو، شستا، شتران و خودرو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. شتران، ذوب، شبندر و شستا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که بجز ذوب، سایر نمادها منفی شدند.
فرابورس ایران نیز امروز ۳۷۱ واحد پایین آمد و به ۲۵ هزار و ۶۷۰ واحد رسید.
در این بازار بیش از ۳۲۷ هزار معامله به ارزش ۸۵۶۷ میلیارد تومان انجام شد.
بپاس، آریا، فصبا و وسپهر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابوس داشتند. هم‌چنین فصبا، خاور، کرمان و ثعمرا از نمادهای پرتراکنش بودند که بجز ثعمرا سایر نمادها به رنگ قرمز درآمدند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی