۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۱۶۱۹۵۹

افزایش ۵۳۱۴ واحدی شاخص بورس

امروز نمادهای فولاد مبارکه، همراه اول، بانک صادرات، توسعه معادن غدیر، هلدینگ نفت و گاز ، پتروشیمی تأمین و ایران‌خودرو به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد معدنی چادرملو بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.
افزایش ۵۳۱۴ واحدی شاخص بورس
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 5314 واحد همراه شد.
 بورس اوراق بهادار تهران اولین روز هفته را با روند رو به رشد  آغاز کرد، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 5314  واحد به رقم 2 میلیون و 182 هزار و 725 واحد رسید.
همچنین شاخص هم‌وزن امروز با افزایش 4358 واحد به رقم 759 هزار و 654 واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از 7 میلیون و 609 هزار میلیارد تومان رسید.
معامله‌گران امروز بیش از 6.7 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 386 هزار فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 962 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند اما میزان افزایش شاخص‌ها کمتر از یک درصد بود، شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی امروز 0.24 درصد افزایش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن با 0.58 درصد افزایش همراه شدند.
شاخص آزاد شناور 0.28 درصد افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس 0.23 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 0.26 درصد رشد کرد.
امروز نمادهای فولاد مبارکه، همراه اول، بانک صادرات، توسعه معادن غدیر، هلدینگ نفت و گاز ، پتروشیمی تأمین و ایران‌خودرو به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد معدنی چادرملو بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.
در فرابورس ایران هم شاخص کل در پایان معاملات 110 واحد رشد کرده و به رقم 26 هزار و 479 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و 454 هزار میلیارد تومان رسید.
ارزش بازار پایه فرابورس 394 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از 4.8 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 237 هزار فقره معامله و به ارزش 8 هزار و 326 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
همه شاخص‌های فرابورس امروز سبز شدند شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.42 درصد افزایش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن 1.16 درصد رشد کردند. شاخص بازار اول فرابورس 1.01 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم فرابورس 0.19 درصد افزایش یافت.
امروز نمادهای ایران‌خودرو دیزل، فولاد هرمزگان، مسکن پردیس، کشتیرانی دریای خزر، گلدیران و بانک سامان بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد بیمه پاسارگاد بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته است.
  به گفته مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران تا پایان سال قرار است 5 شرکت جدید وارد بورس شوند که یک شرکت در حوزه هلدینگ پتروشیمی و یک شرکت بزرگ فولادی خواهد بود.
همچنین امسال بزرگ‌ترین انتشار اوراق برای تأمین مالی یک شرکت بورسی به ارزش هزار میلیارد تومان در بورس انجام شد و شرکت‌ها می‌توانند با انتشار انواع اوراق و عرضه اولیه و نیز افزایش شناوری اوراق و چشم‌پوشی از حق‌تقدم‌ها به تأمین مالی بازار سرمایه و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای خود اقدام نمایند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی