۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۵
کد مطلب : ۱۵۴۴۱۸

روسیه عرضه گاز به چین را افزایش می‌دهد

الکساندر نواک معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد: مسکو در سال جاری صادرات گاز از طریق خط لوله خود به چین را حدود ۵۰ درصد افزایش می‌دهد.
روسیه عرضه گاز به چین را افزایش می‌دهد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، معاون نخست‌وزیر روسیه در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه از شبکه خبری روسیه پخش شد، گفت: عرضه نفت، گاز و زغال سنگ روسیه به چین در سال گذشته افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه این کشور سال گذشته ۱۵ میلیارد مترمکعب گاز از طریق خط لوله به چین صادر کرده است، افزود: در سال ۲۰۲۳ انتظار داریم این مقدار به ۲۲ میلیارد مترمکعب برسد که حکایت از افزایشی حدود ۵۰ درصدی دارد.
 شرکت «گازپروم» غول انرژی روسیه قصد دارد صادرات خود به بازارهای آسیایی به ویژه بازار انرژی چین را افزایش دهد زیرا صادرات گاز روسیه به اروپا به دلیل تحریم‌هایی که به دلیل جنگ اوکراین بر علیه این کشور وضع شده، به شدت کاهش یافته است.
گازپروم سال گذشته ۱۰.۴ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را از طریق خط لوله «پاور آو سیبریا - یک» به چین صادر کرد در حالی که این خط لوله ظرفیت صادرات سالانه ۳۸ میلیارد متر مکعب گاز را دارد.
 شرکت روسی گازپروم پیشتر اعلام کرده بود که صادرات گاز طبیعی روسیه به چین در چهار ماه اول سال ۲۰۲۲ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تقریبا ۶۰ درصد افزایش یافته است.
این شرکت اعلام کرد صادرات گاز روسیه به چین از طریق خط لوله سیبری طی قراردادی بین گازپروم و شرکت ملی نفت چین (CNPC) انجام می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی