۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۱۴۹۶۳۷

حجم صادرات انرژی روسیه به چین رکورد زد

بلومبرگ به نقل از داده‌های گمرک چین گزارش داد که صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) و زغال سنگ فولادسازی روسیه در ماه سپتامبر به این کشور رکورد جدید را ثبت کرده است.
حجم صادرات انرژی روسیه به چین رکورد زد
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، بر اساس این گزارش، صادرات زغال سنگ کک شده روسیه به شریک تجاری خود یعنی چین از حدود 900 هزار تن در سپتامبر سال گذشته و 1.9 میلیون تن در ماه اوت به 2.5 میلیون تن در ماه گذشته میلادی افزایش یافت.
این داده‌ها همچنین نشان می دهد که واردات کل زغال سنگ چین، از جمله زغال سنگ حرارتی و کک، 20 درصد افزایش یافته و به حدود 7 میلیون تن نسبت به سال گذشته رسیده است.
صادرات گاز ال‌ان‌جی LNG روسیه نسبت به سال گذشته با یک سوم افزایش به 819000 تن رسید. مشخص نیست که چین چه مقدار گاز روسیه را از طریق خطوط لوله که مسیر اصلی تحویل آن است، وارد کرده چرا که پکن از ابتدای سال تاکنون در مورد این جریان‌ها گزارشی ارائه نکرده است.
واردات نفت چین از روسیه نیز کاهش یافت و از 8.3 میلیون تن در ماه اوت به 7.5 میلیون تن در ماه گذشته میلادی رسید، اما همچنان بیشتر از 6.1 میلیون تن در سال گذشته بود.
مجموع واردات حامل‌های انرژی چین از روسیه از جمله محصولات نفتی نیز از 8.4 میلیارد دلار در ماه اوت به 7.5 میلیارد دلار در ماه گذشته میلادی رسید. این واردات هنوز به طور قابل توجهی بالاتر از 4.7 میلیارد دلار در سال گذشته است.
خرید کلی محصولات انرژی چین از روسیه در هفت ماه پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین به بیش از 51 میلیارد دلار رسید.
در مدت مشابه در سال 2021، خرید انرژی چین از روسیه بالغ بر 30 میلیارد دلار بود. این رشد نشان‌دهنده همکاری دوجانبه سودمند بین دو کشور است؛ جایی که در آن روسیه برای محصولات انرژی خود که غرب آن‌ها را پس می‌زند، خریدار پیدا می‌کند و چین از تخفیف‌های پیشنهادی مسکو استفاده می‌کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی