۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
کد مطلب : ۱۴۶۱۸۱

افزایش قیمت نفت عربستان برای مشتریان آسیا

منابع تجاری از احتمال افزایش قیمت نفت عربستان برای مشتریان آسیایی در ماه جولای خبر دادند.
افزایش قیمت نفت عربستان برای مشتریان آسیا
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، منابع تجاری  اعلام کردند که عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت، ممکن است قیمت انواع نفت خام خود را در ماه جولای به آسیا افزایش دهد.
شش منبع پالایشگاهی در نظرسنجی رویترز تاکید کردند که قیمت رسمی فروش نفت خام سبک عرب در ماه  جولای ممکن است بین 1 تا 1.50 دلار در هر بشکه در مقایسه با ژوئن افزایش یابد.
سه منبع پیش بینی کردند که قیمت رسمی فروش نفت خام سبک عرب در ماه جولای بیش از 1.50 دلار در هر بشکه افزایش یابد، در حالی که انتظارات سه منبع دیگر بین 85 سنت تا 1.40 دلار بود.
غول نفتی عربستان سعودی، آرامکو، قیمت رسمی فروش نفت خام سبک عرب در ماه ژوئن به آسیا را 4.95 دلار در هر بشکه کاهش داد و به 4.40 دلار در هر بشکه بالاتر از میانگین قیمت عمان-دبی رسید.
شرکت سعودی آرامکو قیمت رسمی فروش ماه آوریل نفت خام سبک عرب را برای عرضه به مشتریان آسیایی 4 دلار و 40 سنت برای هر بشکه بیشتر از میانگین قیمت نفت خام شاخص‌های عمان/ دوبی تعیین کرد.
در پی حمله روسیه به اوکراین که بازارهای مالی جهان را شوکه کرد، قیمت نفت به بالای 100 دلار در هر بشکه رسید.
نکته قابل توجه این است که اکثر خریداران پس از اعمال تحریم ها از نفت خام روسیه اجتناب می‌کنند.
صادرات نفت خام عربستان برای اولین‌بار از آغاز بحران کرونا و جنگ قیمت با روسیه در ماه مارس و اوایل آوریل 2020، از 7 میلیون بشکه در روز گذشته‌ است. عربستان در آن زمان پس‌از شکست در توافق با اوپک پلاس جهت پاسخ به کاهش تقاضا در بحبوحه بحران کرونا، بازار را از نفت پر کرده بود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی