۲
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۱۴۴۸۷۱

آمریکا دیدار با طالبان را لغو کرد

یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور دیدارهای تعیین شده با طالبان را به دلیل تصمیم آن‌ها درباره ادامه ممنوعیت تحصیل دختران افغانستان لغو کرده است.
آمریکا دیدار با طالبان را لغو کرد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، یک مقام وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت که این کشور دیدار با طالبان در قطر که قرار بود به مسائل کلیدی اقتصادی افغانستان بپردازد را به دلیل تصمیم طالبان برای ادامه ممنوعیت آموزش دختران لغو کرد.
این مقام وزارت خارجه آمریکا که نامش فاش نشده به «رویترز» گفت: «ما برخی از تعاملات خود با طالبان از جمله جلسات برنامه‌ریزی شده در دوحه را لغو کرده و به صراحت اعلام کرد‌ه‌ایم که این تصمیم را نقطه عطفی بالقوه در تعامل خود می‌دانیم.»
سه منبع آگاه به رویترز گفتند که این سلسله دیدار بین مقامات دولت آمریکا و طالبان قرار بود در حاشیه کنفرانسی در پایتخت قطر برگزار شود که برخی نمایندگان سازمان ملل و بانک جهانی نیز در آن حضور داشتند.
براساس این گزارش، وزارت خارجه طالبان نیز تایید کرده است که یک هیئت از افغانستان قرار بود برای شرکت در این نشست به قطر سفر کند.
گزارش می‌افزاید که این گفت‌وگوها قرار بود موضوعاتی از جمله استقلال بانک مرکزی افغانستان، چاپ اسکناس‌های افغانی، تسهیلات مبادله بشردوستانه برای آزاد کردن پول نقد و صدها میلیون دلار بودجه را پوشش دهد که در صندوق امانی بانک جهانی برای بخش آموزش افغانستان اختصاص داده شده است.
پیش از این نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با هشدار درباره عواقب تصمیم طالبان برای  عدم بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان گفته بود: اگر این تصمیم طالبان به سرعت لغو نشود به شدت به آرزوی طالبان برای بهبود روابط خود با جامعه بین‌المللی آسیب می‌زند.
منبع:تسینم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی