۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۱۲۰۱۱۹

یشنهاد نفتی پامپئو به بلاروس

وزیر خارجه آمریکا از نزاع اخیر میان مسکو و مینسک استفاده کرد و به بلاروس پیشنهاد داد تا 100 درصد از نیازهای نفتی این کشور را تأمین کند.
یشنهاد نفتی پامپئو به بلاروس
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  پس از آنکه بلاروس دسترسی به نفت خام روسیه با قیمت پایین را از دست داده است، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به این کشور پیشنهاد داد تا تمامی نیازهای نفتی خود را با قیمت رقابتی از محصولات آمریکایی تأمین کند.
بنا به گزارش شبکه روسی «راشاتودی»،  وزیر خارجه آمریکا روز گذشته (شنبه) برای دیدار با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس به «مینسک» سفر کرد.
بلاروس سالهاست که با قیمتی پایین، نفت خام روسیه را بدون پرداخت مالیات به طرف روسی وارد می‌کند و با سودی قابل توجه پس از پالایش آن را به کشورهای دیگر عرضه می‌کند.
نزاع نفتی میان دو کشور بلاروس و روسیه چند سال قبل زمانی آغاز شد که مسکو پیشنهاد افزایش قیمت نفت صادراتی به بلاروس با اخذ مالیات را مطرح کرد و همین امر به افزایش قیمت نفت خام برای پالایشگاههای بلاروس شد و مینسک اعلام کرد که این امر غیرمنصفانه است.
بلاروس چندین مدت است که به دنبال جایگزینی برای نفت خام روسیه بود و پامپئو آنطور که راشاتودی گزارش کرده است، از این فرصت استفاده کرد تا فرآورده‌های آمریکا را بعنوان جایگزینی برای نفت خام روسیه به بلاروس پیشنهاد دهد.
پامپئو در دیدار با «ولادیمیر ماکی» وزیر خارجه بلاروس تصریح کرد: «آمریکا خواستار کمک به بلاروس در ساخت کشوری مستقل است. تولیدکنندگان انرژی ما، آمادگی دارند، 100 درصد از نفت مورد نیاز شما را به قیمتی رقابتی به شما عرضه کنند».
طبق گزارش راشاتودی، هم‌اکنون دولت بلاروس به دنبال راههایی برای جایگزین کردن نفت روسیه است اما هنوز مشخص نیست که آیا گزینه‌های بهتری پیش رو دارد یا خیر. سال گذشته میلادی، بلاروس، 17.6 میلیارد دلار نفت خام از روسیه وارد کرد.
پامپئو در پیشنهاد نفتی خود به بلاروس مدعی شد که گرم شدن روابط میان آمریکا و بلاروس هیچ ارتباطی با روسیه ندارد و تنها مسئله تقویت «دیپلماسی» میان واشنگتن و مینسک مطرح است اما بسیاری تحلیلگران معتقدند که سفر پامپئو به بلاروس با هدف بهره‌برداری وی از اختلافات پیش آمده میان مینسک و مسکو به سود واشنگتن صورت گرفته است.
پس از آن‌که منطقه «کریمه» اوکراین طی یک همه‌پرسی به روسیه الحاق شد، بلاروس از به رسمیت شناختن آن خودداری کرد و این اقدام موجب تیره شدن روابط میان دو کشور شد.
 پامپئو به‌عنوان اولین مقام عالی‌رتبه آمریکایی طی ۲۰ سال اخیر، در دیدار با لوکاشنکو گفت، واشنگتن از استقلال بلاروس حمایت می‌کند.

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی