۳
۱۷
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
کد مطلب : ۱۶۳۸۴۵
فریدون مجلسی در گفت و گو با نفت ما مطرح کرد: 

با آمدن‌ ترامپ، ایران حتی نمی تواند نفت تخفیف دار هم بفروشد

 ترامپ، ایران را وارد تنگناها و چالش های جدی خواهد کرد
یک تحلیلگر مسائل بین المللی گفت: درباره بازگشت احتمالی دونالد ترامپ به قدرت باید اذعان داشت، در این صورت ایران حتی نمی تواند با تخفیف هم نفت بفروشد که این به مصداق بحران است. 
با آمدن‌ ترامپ، ایران حتی نمی تواند نفت تخفیف دار هم بفروشد
 
فریدون مجلسی در گفت و گو با نفت ما در خصوص بازگشت احتمالی ترامپ و ریاست جمهوری وی اظهار داشت: ایران به عنوان کشوری نفت خیز به قاعده باید از شرایط مطلوب اقتصادی برخوردار باشد، اما از آنجایی که نگاه سیاست خارجی ما به غرب نگاهی تقابلی است، دائما تحریم هستیم و به همین دلیل نمی توانیم نفت مان را به بازارهای جهانی عرضه کنیم. اما درباره بازگشت احتمالی دونالد ترامپ به قدرت باید اذعان داشت، در این صورت ایران حتی نمی تواند با تخفیف هم نفت بفروشد که این به مصداق بحران است. 
این چهره ادامه داد: ببینید، اینکه ایران در جنگ اوکراین و همچنین رویارویی حماس با اسرائیل بدون توجه به مصلحت به جانبداری آشکاری از روسیه و حماس پرداخت، دلیل خوبی است تا نظام بین الملل و در راس آنها آمریکا را وادار به واکنش نشان دهد. در واقع برای هیچ کس پوشیده نیست که ترامپ، برخلاف بایدن بنای همراهی همه جانبه ای با اسرائیل دارد و در راستای این همراهی حتی موفق خواهد شد نظر روسیه و چین را نسبت به شراکت تجاری با ایران عوض کند. به هرحال مسکو و پکن بارها نشان داده اند، هر زمان که صلاح را بر دور زدن ایران بدانند، به راحتی ما را دور خواهند انداخت. 
تحلیلگر مسائل بین الملل در ادامه گفت: ترامپ بعد از بازگشت به دولت یکی از کارهای اصلی اش را رایزنی با کشورهای خاورمیانه می داند. در واقع عربستان سعودی، قطر، امارات و حتی عراق هدف های آمریکای ترامپ هستند تا به نوعی آنها از ایران دور شوند که این موجب خواهد شد، بازار منطقه ای ایران تعطیل شود. 
او افزود: ایران در طول دهه های گذشته همواره فشارهای بین المللی را متحمل شده است و حالا در شرایطی که محدودیت های بین المللی اقتصاد ما را به معنای واقعی کلمه فلج کرده است، زمزمه بازگشت ترامپ به راس دولت فدرال ایالات متحده می تواند به مثابه کابوسی خطرناک باشد. در واقع کل دنیا به این واقف است که بایدن حتی المقدور تلاش کرد رویارویی با جمهوری اسلامی کمرنگ شود، اما اگر قرار بر این باشد که ترامپ بعد از وقفه ای 4 ساله دوباره سکان دولت آمریکا را دست خود ببیند، ایران یا باید به تجدیدنظر اساسی در نگاه به غرب داشته باشد یا آماده شرایطی باشد که به مراتب نگران کننده تر از شرایط خطیر فعلی خواهد بود. 
مساله هسته ای ایران یکی از مبهم ترین مسائل نظام بین الملل در 20 سال اخیر به شمار می رود. موضوع این است، نه ایران می خواهد حتی به جزیی ترین تغییر در سیاست های کلی فکر کند و نه به طور مشخص ترامپ کسی است که برای خودش دلیلی بر کوتاه آمدن در قبال ایران داشته باشد. نکته مهم دیگر چیزی جز این نیست که اروپا و حتی چین و روسیه هم در صورت برنده شدن ترامپ در انتخابات 2024 آمریکا صلاح را در همراهی با ایالات متحده خواهند دانست تا بتوان اینطور گفت، ایران باید آماده باشد که قید بازار حداقلی با اروپا و رابطه تجاری با چینی ها و روس را بزند که این به معنی عمیق تر شدن بحران اقتصادی است. 
وی تصریح کرد: شاید در نگاه اول اینطور تصور شود که ایران باید آماده مراوده اقتصادی_تجاری باشد که باید گفت، آمریکای ترامپ قطعا رایزنی های لازم را با کشورهای حوزه خلیج فارس انجام خواهد داد تا آنها را از همراهی با ایران باز بدارد. با این توضیح که عربستان و امارات و حتی عراقی که نزدیک ترین همسایه دیپلماتیک ما محسوب می شود، این آمادگی را دارند تا با هدف محقق شدن منافع ملی خودشان، ایران را به راحتی کنار بگذارند تا جمهوری اسلامی در شرایطی قرار بگیرد که در نظام بین الملل کمتر کشوری تجربه اش کرده است. 
مجلسی در پایان گفت: شرح این شرایط موید این است که حاکمیت ایران باید با بررسی دقیق شرایط و آگاهی نسبت به مخاطرات پیش رو یکبار برای همیشه بنای تعامل با غرب را جایگزین رویکرد تنازعی کند تا از این طریق بتواند مانع های عدیده پیش رو را از میان بردارد. در غیر اینصورت ایران و البته به طور مشخص مردم ایران باید خود را آماده تنگناهای جدی کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


حسن
به این آقا پیشنهاد می کنم مجددا ساختار حزبی کنگره آمریکا و جایگاه رییس جمهوری در آن کشور را مطالعه کنند. بعد در تحلیل های بی هوای خود تجدید نظر کنند. ترامپ رئیس جمهور بشود یا فرد دیگری. اقتصاد آمریکا دست اقتصاد گردان های کشور مذکور است. اقتصاد سیاسی نیست.
همین الان هم در حال فروش نفت نه بلکه دادن نفت بصورت مفتی و با تخفیف هستیم
قیمت نفت تا هفته دیگه بالای 100داتر
غلامان حلقه به گوش غرب!!
این غلامان حلقه به گوش غرب را کجا پیدا میکنید ؟!!
جدی می فرمایید
پس اینا رو ما از کجا می یاریم
وطن فروشان منفعل
این وطن فروشان منفعل را کجا پیدا میکنید ؟!!

….. کراواتی مدفون در لبهت پوشالی غرب !!
به خدا 90 درصد آمریکایی اصلا نمی دونند ایران کجاست
ترامپ ننگ تاریخ امریکا !!!
ترامپ این اوباش بی سر و پا چه ابهتی در نگاه این افراد حقیر دارد !!!

ترامپ ننگ تاریخ امریکا !!!
نوکران انگلیس !!
حقارت در سخنان و چهره این کراواتیهای غربزده ( نوکر انگلیس ) موج میزند !!
اینو خوب اومدی
فرهادیان
اکثر اینها افراد بی مایه ای بودند که در شرکت نفت و آبادان مشغول کار شدند !!

انگلیس ثروت ایران را چاپید و استخوانی هم جلوی اینها انداخت .
لذا تا اخر عمر بنده انگلیس ( و امریکا ) هستند !!

دست خودشان نیست .
دست پرورده انگلیس و امریکا هستند !!
حسن فتحی
البته بی شرفی هم عادت شماهاست با یک اکانت وارد میشید و کامنت میزارید فکر می کنید اکثریتید در حالی که اقلیت هم نیستید و معیشت ملت هم براتون مهم نیست روزی رو می بینم که در به در دنبال سوراخ موشید. منتظر گوشمالی ملت بزرگ ایران باش ….
شما درست می گویید فقط مشکل اصلی خود ما هستیم نه ترامپ
موافقم 100درصد
دقیقا
تا اخر عمر بنده انگلیس ( و امریکا ) هستند !!

فهم سیاسی صفر

فقط فکل و کراوات

ذوب در عظمت ملکه !!
واقعا بعضی از تحلیل های شما آبکیه
این نظر درسته که باید از الان برای آمدن ترامپ برنامه داشته باشیم و منتظر احیاناً اقدامات ترامپ بی سروپا در خصوص ایران نباشیم
و نباید از قبل خودمون رو بازنده بدونیم که این یعنی خود تحقیری..