کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرعامل پتروشیمی مارون در گفت و گو با نفت ما:

تنوع بازار و تنوع محصول، دو دستور کار مهم اجرایی پتروشیمی مارون است

16 مهر 1403 ساعت 11:47

امرائی گفت: هم تنوع بازار و هم تنوع محصول، دو دستور کار مهم اجرایی پتروشیمی مارون است که موفقیت هایی در این زمینه داشته ایم.


امین امرائی، مدیرعامل پتروشیمی مارون در گفت و گو با نفت ما در خصوص راهبرد این شرکت برای تامین خوراک پایدار اظهار داشت: طبیعتا تامین خوراک پایدار در استراتژی بلند مدت پتروشیمی مارون قرار دارد. ما در همکاری که با شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب داریم گاز همراه نفت دریافت می‌کنیم، اما طبق تفاهمی که با مدیرعامل و مدیر تولید این شرکت انجام شده،‌ در بخش بالادست هم در حال سرمایه‌گذاری‌ هستیم. شاید مشخصا در بحث توسعه‌ میدان نباشد اما در توسعه، تعمیر، نگهداری و بهبود NGL هایی که خوراک پتروشیمی مارون را تامین می کنند و بالادست مارون محسوب می شوند یک رشته اقداماتی را انجام می دهیم.
امرائي در مورد جایگاه هوش مصنوعی در برنامه پتروشیمی مارون اعلام کرد: هر وقت رهبری بر موضوعی تاکید می ‌کنند باید به فال نیک گرفته شود مثل مقوله دانش‌بنیان‌ها که اولین بار در کشور این مساله‌ را خود رهبری مطرح کرده و دستور دادند و نتیجه‌ اش را هم امروز می‌بینیم. درواقع بخش عظیمی از خودکفایی و عدم وابستگی کشور در تامین و تولید کاتالیست‌ها و ساخت قطعات خصوصا در حوزه‌ روتاری مرهون همین دانش‌ بنیان‌هاست. لذا در بحث هوش مصنوعی هم که رهبری مطرح کردند، وظیفه‌ دولت و همه مسوولینی که در ارکان اقتصادی کشور فعالیت می‌کنند تبعیت از این دستور است، چرا که آینده، آینده‌ پیچیده‌ای با هوش مصنوعی خواهد بود.
مدیرعامل پتروشیمی مارون افزود: ما اخیرا دوره‌ آموزشی برای همکاران گذاشته بودیم که بخشی از این دوره  در یکی از کشورهای آسیایی بود و کارگاهی آموزشی با عنوان هوش مصنوعی توسط یکی از اساتید بین‌المللی در مورد کاربرد مقوله هوش مصنوعی و آینده‌ای که برای صنعت رقم خواهد زد، برگزار شد. هوش مصنوعی واقعا رقابت را در آینده برای شرکت‌هایی که از این پدیده و از این تکنولوژی استفاده نکنند، سخت می‌کند. لذا ما در پتروشیمی مارون شرکتی به نام ایده‌های نوین مارون با هدف بکارگیری فناوری‌های نو و هوش مصنوعی تاسیس کرده و از اساتید بنام دانشگاه در قالب هیئت‌مدیره و مدیرعامل هم استفاده نموده ایم و فکر می کنم این گامی که پتروشیمی مارون برداشته، یک نهالی است که کاشته شده و در آینده یک درخت تنومند و تناوری خواهد شد.
امرائي در خصوص راهبرد متنوع سازی بازار صادراتی پتروشیمی مارون تاکید کرد: در مقوله‌ بازار صادراتی هر شرکتی استراتژی‌های خودش را دارد، اما طبیعتا یکی از موارد مد نظر سهامداران و هیئت‌مدیره‌ پتروشیمی مارون تنوع بازار بوده است. اگر به گزارش‌های مالی پتروشیمی مارون در سامانه کدال دقت کنیم، معمولا بازار صادراتی آن تنوع پیدا کرده است و به جز بازار، ما در زمینه تنوع محصول هم خیلی کار می‌کنیم. اخیرا  همکاران ما در بخش تحقیق و توسعه با همکاری گروه عملیاتی، گرید جدیدی را تولید کرده اند که نتایج موفقیت‌آمیز بسیاری در پلی پروپیلن داشت و در زمینه پلی‌اتیلن سنگین هم اقداماتی انجام شده که معاون بازرگانی شرکت و سایر مدیران اطلاع‌رسانی خواهند کرد. در مجموع هم تنوع بازار و هم تنوع محصول، دو دستور کار مهم اجرایی پتروشیمی مارون است که موفقیت هایی در این زمینه داشته ایم.


کد مطلب: 167679

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/video/167679/تنوع-بازار-محصول-دو-دستور-کار-مهم-اجرایی-پتروشیمی-مارون

نفت ما
  https://www.naftema.com