کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرعامل پتروشیمی قائدبصیر در گفت و گو با نفت ما تاکید کرد: 

تولید گرید ASA صنعت خودرو در پتروشیمی قائدبصیر

14 مهر 1403 ساعت 11:37

جهانگیری گفت:این نوید را به مشتریان مان در صنعت خودرو می‌دهیم که از نیمه‌ دوم امسال و ابتدای سال آینده بتوانیم ASA مورد نیاز آنها را که دارای خواص مکانیکی بسیار خوبی است را تامین کنیم.


فرهاد جهانگیری، مدیرعامل پتروشیمی قائدبصیر در گفت و گو با نفت ما در خصوص اینکه آیا با راه اندازی کامل پلیمر پادجم در آینده نزدیک، بین تولیدکنندگان داخلی در تولید گریدهای مختلف ABS‌ رقابت ایجاد خواهد شد یا خیر، پاسخ داد: پتروشیمی قائدبصیر در دو گروه گریدهای تزریق و گریدهای ورق در حال تولید ABS‌ است و نیاز Injection و در واقع Sheet Grade مجموعه‌های لوازم خانگی و خودروسازی را تامین می‌کند. در حال حاضر قائد بصیر متنوع‌ترین گریدهای ABS‌ را هم به لحاظ گرید تخصصی و هم به لحاظ تنوع رنگی در ۳۶۰ گرید تولید می‌کند، و این ادعا به استناد مستندات تامین و پوشش بازار توسط قائدبصیر در سالهای ممتمادی مطرح می شود که مشکلی هم در تولید و عرضه ندارد.
جهانگیری افزود: تولیدات پتروشیمی قائدبصیر مشتریان خیلی خوبی هم در کشورهای خارجی دارد. مثلا در ترکیه خیلی از برندهای معتبر تولیدکننده لوازم خانگی که محصولات خود را به اروپا و آمریکا صادر می‌کنند، از مشتریان قدیمی قائدبصیر هستند و سالیان زیادی است که با ما کار می کنند. 
مدیرعامل پتروشیمی قائدبصیر تصریح کرد: با توجه به سابقه قائدبصیر،‌ صنعت لوازم خانگی کشور به طور خاص، هیچ دغدغه‌ای به لحاظ کمی و کیفی تولید ABS‌ که خط تولیدشان را دچار توقف و مشکل بکند نباید داشته باشند،‌ چرا که مجموعه‌ قائدبصیر این تعهد و تضمین را می دهد که خط تولید لوازم خانگی کشور حتی اگر یک دقیقه به واسطه‌ نبود ABS‌، متوقف شود،‌ هزینه‌ها و خساراتش را حاضر است پرداخت نماید. 
جهانگیری در مورد راهبرد متنوع سازی بازار صادراتی پتروشیمی قائدبصیر اعلام کرد: ما از ابتدای امسال برای تنوع در بخش صادرات و توسعه بازارمان، سعی کرده ایم با کشورهای آفریقایی که مصرف کننده ABS‌ هستند، ارتباط بگیریم. مضافا با اقلیم کردستان، عراق و پاکستان مذاکره کرده ایم و آنها را به فهرست مشتریان سنتی خود همچون کشورهای CIS، روسیه و ترکیه اضافه کرده ایم. ما در نمایشگاههای متعدد همچون ایران پلاست که حضور داشته ایم با مشتریان در خصوص توسعه بازار صادراتی مذاکره می کنیم.
مدیرعامل پتروشیمی قائدبصیر در خصوص تولید گریدهای جدید ABS‌ در این شرکت گفت: امسال در راستای توسعه گریدهای معمولی که تولید می‌کنیم، همکارانمان در واحد تحقیق و توسعه، به تولید محصول ASA (آکریلونیتریل استایرن آکریلات) در سطح آزمایشگاهی و پایلوت رسیدند و این نوید را به مشتریان مان در صنعت خودرو می‌دهیم که از نیمه‌ دوم امسال و ابتدای سال آینده بتوانیم ASA مورد نیاز آنها را که دارای خواص مکانیکی بسیار خوبی است را تامین کنیم.


کد مطلب: 167632

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/video/167632/تولید-گرید-asa-صنعت-خودرو-پتروشیمی-قائدبصیر

نفت ما
  https://www.naftema.com