کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حضور پتروشیمی مارون در همایش آی پی اف از قاب دوربین نفت ما

17 مرداد 1403 ساعت 7:58

پتروشیمی مارون با ظرفیت تولید سالیانه 1.1میلیون تن اتیلن در زمره بزرگترین الفین ها در جهان می باشد. واحد الفین شرکت پتروشیمی مارون با ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون و یکصد هزار تن اتیلن یکی از معدود مگا الفین های به بهره برداری رسیده جهان می باشد.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،شرکت پتروشیمی مارون در پانزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) که روزهای 15-14  مرداد ماه با شعار "فناوری پاک" و با راهبرد کشف افق‌های نوین در دستیابی به توسعه پایدار در صنعت پتروشیمی برگزار شد، شرکت کرد.
مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با همراهی سایر مدیران عامل شرکتهای پتروشیمی از غرفه پتروشیمی مارون بازدید کرد.
پتروشیمی مارون با ظرفیت تولید سالیانه 1.1میلیون تن اتیلن در زمره بزرگترین الفین ها در جهان می باشد. واحد الفین شرکت پتروشیمی مارون با ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون و یکصد هزار تن اتیلن یکی از معدود مگا الفین های به بهره برداری رسیده جهان می باشد. این واحد عظیم با تولید سالیانه ۱.۱ میلیون اتیلن و ۲۰۰ هزار تن پروپیلن به عنوان محصولات اصلی در تبدیل هیدروکربن ها به مواد پلیمری و پتروشیمیایی نقش اساسی دارد. محصولات ارزشمند دیگری نظیر پیرولیز heavy c3+ متان و هیدروژن نیز به عنوان محصولات جانبی در واحد الفین تولید می شود. پتروشیمی مارون برای تولید سالیانه ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن سنگین طراحی شده است. این واحد توانایی تولید 21 گرید مختلف پلی اتیلن سنگین را دارد
واحد پلی پروپیلن شرکت پتروشیمی مارون با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن در سال توانایی تولید انواع گریدهای پلی پروپیلن را دارد. ارزش این حجم از تولید زمانی مشخص خواهد شد که گفته شود میزان تولید پلی پروپیلن در شرکت پتروشیمی مارون با مجموع تولید این محصول در چهار شرکت ایرانی مشابه – که پیش از این به بهره برداری رسیده است – برابری می کند. گریدHI FAX INPACTکه درصنایع اتومبیل سازی کاربرد فراوانی دارد برای اولین بار در کشور، در واحد پلی پروپیلن شرکت پتروشیمی مارون تولید می شود.
اکسید اتیلن یکی از مهم ترین فراورده های واسطه ای است که به طور وسیعی برای تهیه ترکیبات مختلف کاربرد دارد. بخش عمده اکسید اتیلن تولیدی در واحد EO پتروشیمی مارون، با مولکول های آب ترکیب شده، و برای تولید ۴۴۳ هزار تن انواع گلایکولها در واحد اتیلن گلایکول به کار می رود.


کد مطلب: 166617

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/video/166617/حضور-پتروشیمی-مارون-همایش-آی-پی-اف-قاب-دوربین-نفت

نفت ما
  https://www.naftema.com