کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خطر بازگشت دایناسورها به صنعت باحضور پیرمردان بازنشسته، 

عصر یخبندان اقتصاد فرا می رسد

4 مهر 1403 ساعت 11:40

متاسفانه بازهم شاهد انتصاب یک سالخورده 70 ساله برای هدلینگ بزرگ غدیر هستیم که این فرد سال ها عملکرد بحث برانگیز خود را در شرکت های مختلف صنعتی از جمله ایدرو، ملی مس و شستان نشان داده و دیگر مجال حضور وی در این سمت و پست کلیدی صنعت نیست.


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،درحالی اخیرا جناب مخبر بعنوان مشاور و دستیار رهبری در امر شناسایی و معرفی جهت بکارگیری نیروهای جوان و نخبه در دستگاه‌های مختلف منصوب شدند که امروز شاهد بازگشت بازنشسته ای 70 ساله به راس یکی از بزرگترین هلدینگ های صنعتی کشور هستیم.
عدم بکارگیری بازنشستگان و بهره‌مندی از نیروی جوان و با‌انگیزه تا آنجا اهمیت دارد که مقام معظم رهبری به منظور تداوم حضور جوانان در رئوس مدیریتی کشور، مشاور و دستیار ویژه این امر را منصوب می کند.
اما گویی این موضوع بااهمیت از منظر رهبری، برای مدیران کشور بسیار کم اهمیت تلقی شده که هر روز شاهد صدور احکام جدید جهت بازگشت مدیران چندبار بازنشسته به پست های حساس و کلیدی اقتصاد و صنعت کشور هستیم.
این چه رسم و سنت نادرستی است که باوجود جوانان نخبه و با انگیزه، بازهم انگار قحط‌الرجال است که به دایناسورها رجوع کرده و بعد زنهار می‌زنیم که باید جلوی فرار مغزها و مهاجرت جوانان نخبه گرفته شود!
مسئولین و تصمیم گیران کشور بدانند تا مادامی که بر حضور پیرمردان و بازنشستگان در رئوس مدیریتی پافشاری کنند، هیچ بازدهی نصیب اقتصاد و معیشت مردم نخواهد شد. چراکه اگر قرار بود ماحصل حضور این مدیران در صنعت را ببینیم تاکنون باید وضعیت اقتصاد کشور دستخوش تغییرات مثبت می شد که نشد. و اگر هم تجربه مثبتی از حضور آنان ثبت شده مربوط جوانی آنان است.
آگاه باشید هر روزی که برای یک بازنشسته حکم مدیریتی می زنید دل هزار جوان به درد می آید که پس چه زمان قرار است مجال و فرصت به ما برسد؟ قطعا رهبر فرزانه انقلاب در عدم بکارگیری بازنشستگان و حضور جوانان، منفعتی را مشاهده نموده که بر استفاده از نسل جوان تاکید دارد.
اما متاسفانه بازهم شاهد انتصاب یک سالخورده 70 ساله برای هدلینگ بزرگ غدیر هستیم که این فرد سال ها عملکرد بحث برانگیز خود را در شرکت های مختلف صنعتی از جمله ایدرو، ملی مس و شستان نشان داده و دیگر مجال حضور وی در این سمت و پست کلیدی صنعت نیست.
البته از این دست انتصابات نادرست در صنعت نفت نیز کم نداریم. هنوز هم مدیرانی همچون ضیغمی، طاهری و ... بعد از دهه ها فعالیت در این صنعت برای گرفتن سمت در تلاشند. هنوز هم شاهدیم که مدیر منطقه فارس شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی که چند سال از بازنشستگی او گذشته بازهم در تدارک تمدید تعلیق بازنشستگی خود است.
آقای رئیس جمهور ما به شما رای ندادیم که به عقب برگردیم. ما شما را با شعار جوان‌گرایی انتخاب کردیم پس به حضور دایناسورها در صنعت و اقتصاد کشور پایان دهید.


کد مطلب: 167459

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/report/167459/عصر-یخبندان-اقتصاد-فرا-می-رسد

نفت ما
  https://www.naftema.com