کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا زمان ورود سازمان بازرسی به پروژه های واگذار شده به پناه صنعت پارت فرا نرسیده است!؟

يك پناه صنعت و پروژه‌های متعدد روي زمين مانده

2 مرداد 1403 ساعت 12:08

سوال اساسی از سازمان بازرسی کل کشور این است که تا چه زمانی قرار است شرکت های ضعیف پیمانکاری همچون پناه صنعت پارت پروژه های عظیم را از آنِ خود کرده و اینگونه موجب سوزانده شدن ثروت های این مملکت شوند؟


به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،درحالي شركت پيمانكاري «پناه صنعت پارت» بسیاری از پروژه هاي هلدينگ خليج فارس را از آن خود مي كند كه تعلل در پروژه جمع آوري گازهاي فلر پالايشگاه گازي بيدبلند، كريستال ملامين لردگان، فشارافزايي ايستگاه بي بي حكيمه و pp ايلام ضرر و زيان جدي به سهامداران بورسي و خصوصي اين شركت ها وارد كرده است.
شركت پناه صنعت پارت يكي از شركت هاي پيمانكاري حوزه نفت است كه البته تفاوت زيادي با شركت هاي مطرح و بزرگ اين صنعت دارد و آن اين است كه پناه صنعت همواره برنده بي چون و چراي مناقصات پروژه هاي شركت هلدينگ پتروشيمي خليج فارس است.
اما بايد در نظر داشت كه زماني مي توان به شركت يك پيمانكاري پروژه هاي جديد محول كرد كه پروژه هاي قبلي را با موفقيت به پايان رسانده باشد ولي در پروژه هاي محول شده به پناه صنعت پارت همچنان شاهد تعلل و ادامه دار شدن پروژه هستيم. از اين رو یکی از دلایل تعلل در اتمام پروژه ها را می توانیم به عدم انتخاب پیمانکاران حرفه ای بيان كرد.
براي مثال وقتي پروژه با اهميت احداث واحد نم زدایی و فشارافزایی ایستگاه جدید بی بی حکیمه به ارزش 2 هزار ميليارد توماني را از ميان تمام پيمانكاران به نام و وزين اين صنعت به يكي از ضعيف ترين شركت هاي پيمانكاري يعني پناه صنعت پارت مي سپارند، نتيجه اين مي شود كه پروژه همچنان در ميانه راه بوده و خبري از بهره برداري نيست! در نتيجه ضروري است كه سازمان بازرسی کل کشور در مورد نحوه انتخاب پیمانکار براي اين پروژه ملي ورود كند.
البته همانطور كه در ابتدا نيز اشاره شد، شركت پناه صنعت پارت به شركت پيمانكار انحصاري در هلدينگ پتروشيمي خليج فارس تبديل شده به نوعي كه در حال حاضر در اغلب پروژه هاي روي زمين مانده اين هلدينگ از قبيل الفين گچساران، پروپيلن ايلام و كريستال ملامين لردگان نام پناه صنعت به چشم مي خورد.
حال سوال اساسی از سازمان بازرسی کل کشور این است که تا چه زمانی قرار است شرکت های ضعیف پیمانکاری همچون پناه صنعت پارت پروژه های عظیم را از آنِ خود کرده و اینگونه موجب سوزانده شدن ثروت های این مملکت شوند؟
نفت ما بزودی جزییات بیشتری از این شرکت و عوامل پشت پرده آن منتشر خواهد کرد.


کد مطلب: 166346

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/report/166346/يك-پناه-صنعت-پروژه-های-متعدد-روي-زمين-مانده

نفت ما
  https://www.naftema.com