۲
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۱۶۵۸۶۵
تاريك ترين روزهاي پالايش و پخش در دولت سيزدهم رقم خورد؛

از ناياب شدن بنزين سوپر تا محروميت كاركنان از وام ۳۰۰ ميليوني

يكي از فراموش نشدني ترين تجربيات تلخ اين دوران سه ساله، از سرگيري مجدد واردات بنزين به كشور بود. با ورود پالايشگاه نفت ستاره خليج فارس به مدار توليد در سال ۹۶، كشور از واردات بنزين خلاص و به صادركننده اين فرآورده تبديل شد.
از ناياب شدن بنزين سوپر تا محروميت كاركنان از وام ۳۰۰ ميليوني
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،كارنامه سه ساله جليل سالاري در پالايش و پخش مملو است از انواع حوادثي است كه ناشي از اهمال و يا بكارگيري مديران ناكارآمد است.
براي مثال هك شدن دوباره سامانه هوشمند سوخت، ناياب شدن بنزين سوپر، تبديل كشور از صادركننده بنزین به واردكننده، بروز حوادث متعدد در خطوط لوله و پالايشگاه و اوج نارضايتي كاركنان را مي توان از جمله نتايج اين ناكارآمدي برشمرد.
با رسيدن روزهاي پاياني وزارت نفت اوجي، نگاهي كوتاه به كارنامه عملكرد معاون وي در پالايش و پخش و دستاوردهاي تلخش مي تواند تجربه خوبي از بكارگيري مديران ناكارآمد براي وزير نفت آينده باشد.
در سه سال گذشته، معاونت پالايش و پخش شاهد اتفاقات تلخي بود كه ريشه در ورود مديران ناركارآمد به واحدهاي عملياتي و بدنه اصلي اين معاونت مهم وزارت دارد.
يكي از فراموش نشدني ترين تجربيات تلخ اين دوران سه ساله، از سرگيري مجدد واردات بنزين به كشور بود. با ورود پالايشگاه نفت ستاره خليج فارس به مدار توليد در سال 96، كشور از واردات بنزين خلاص و به صادركننده اين فرآورده تبديل شد.
اما متاسفانه با تصميم گيري هاي غلط مديريتي در وزارت نفت و پالايش و پخش و اهمال در سرمايه گذاري به منظور افزايش ظرفيت توليد بنزين و عدم ايجاد تنوع سبد سوختي در سه سال گذشته اين روياي شيرين پايان يافت و ايران مجددا به گروه كشورهاي واردكننده بنزين پيوست.
از سوي ديگر در آذرماه سال گذشته و براي دومين بار در دولت سيزدهم، شاهد هك شدن سامانه سوخت كشور بوديم موضوعي كه پيش از اين نيز رخ داده بود اما عدم بهره گيري صحيح از تجربه گذشته، سبب شد تا مجددا از همان سوراخ قبلي گزيده شويم.
اتفاق تلخ ديگر دوران تصدي گري جليل سالاري بر مسند معاونت پالايش و پخش، ناياب شدن بنزين سوپر در جايگاه هاي سوخت سطح كشور بود. سنت ناپسندي كه تا همين امروز نيز ادامه پيدا كرد.
اما در داخل بدنه شركت ملي پالايش و پخش نيز، نارضايتي كاركنان به بالاترين سطح خود رسيده است. تا پيش از آغاز به كار دولت سيزدهم، به تعويق افتادن پرداخت حقوق كاركنان امري نادر بود اما در سه سال گذشته كارمندان شرکت های تابعه شركت ملي پالايش و پخش هرماهه بايد بعد از كاركنان ديگر شركت هاي تابعه وزارت نفت حقوق دريافت كنند و اين تنها به دليل بي كفايتي مديران اين معاونت از وزارت نفت است.
اما عدم تخصيص تسهيلات 300 ميليون توماني كه وزير نفت قول آن را به همه كاركنان شركت هاي تابعه داده بود، جديدترين عامل نارضايتي كاركنان پالايش و پخش است. چطور مي شود در شركت ملي نفت كاركنان با امتياز 44 هم تسهيلات دريافت كرده باشند اما در شركت ملي پالايش و پخش هنوز كاركنان با امتياز 90 تسهيلات دريافت نكرده باشند؟
در پايان يادآور مي شود كه اين اتفاقات اصلا تصادفي نيستند و ماحصل عدم تصميم گيري هاي صحيح مديريتي و به كارگيري مديران ناكارآمد است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی