۳
۶
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۱۶۵۰۹۹
وقتی مالیات حقوق نفتی ها را می بلعد؛

معیشت سخت کارمندان زیر سایه ناکارآمدی منابع انسانی نفت

رشد مبلغ مالیات در فیش حقوق کارمندان نفت در سال ١۴٠٣ به حدی است که تقریبا افزایش حقوق سالیانه را از بین برده و در شرایط سخت تورمی امسال، معیشت کارکنان نفت با چالش های بسیار روبرو شده است.
معیشت سخت کارمندان زیر سایه ناکارآمدی منابع انسانی نفت
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،حقوق کارکنان نفت که سال‌هاست به دلیل اعمال مالیات سنگین بر تمام اجزای نقدی و غیرنقدی فیش حقوقی، بیشتر از میزان قانونی کم می‌شود، بازهم حاشیه ساز شده تا آنجاکه بخش عمده افزایش حقوق کارمندان به دلیل جهش مالیات و ناکارآمدی وزارت نفت در پیگیری استرداد اضافه مالیات کاملا از بین رفته است.
این درحالیست که دی ماه سال گذشته، مددی معاون منابع انسانی وزارت نفت قول مذاکرات سازنده با امور مالیاتی در جهت استرداد اضافه مالیات کسر شده از حقوق کارکنان نفت را داد اما بازهم کارمندان در فیش حقوقی فروردین ماه سال جاری که با تاخیر چندین روزه در اردیبهشت ماه برایشان صادر شد، با مبالغ قابل توجه مالیات روبرو شدند.
رشد مبلغ مالیات در فیش حقوق کارمندان نفت در سال ١۴٠٣ به حدی است که تقریبا افزایش حقوق سالیانه را از بین برده و در شرایط سخت تورمی امسال، معیشت کارکنان نفت با چالش های بسیار روبرو شده است.
ناکارآمدی و نبود استراتژی مستمر در خصوص پیگیری مطالبات و بهبود وضعیت معیشتی کارکنان نفت به حدی رسیده که نارضایتی در میان تمام اقشار کارمندی و کارگری این صنعت به بالاترین سطح در تمام دولت ها رسیده است.
گفتنی است کارکنان صنعت نفت نسبت به پلکانی بودن مالیات بر حقوقشان اعتراض دارند که البته این اعتراض کاملا به حق است چراکه برای مثال کارکنان اقماری با شرایط بسیار سخت کاری، مشمول حق سختی کار می شوند اما افزایش پلکانی مالیات سبب شده تا بخش قابل‌توجهی از حقوق این قشر زحمتکش کسر شود.
حال سوال مهم از مسئولین وزارت نفت این است که چرا با وجود رشد روزافزون تورم و چالش های شدید معیشتی کارکنان نفت، هنوز هیچ اقدام موثری برای استرداد اضافه مالیات کسر شده از حقوق کارکنان صورت نگرفته است؟
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


پیگیری نتیجه داد
الزام خروج دفاتر ستادی شرکتها از تهران !!!

اخراج دفاتر شرکتهای نفتی از تهران به جنوب !!!

تبریک !!
نادر
با سلام
بنده با مزایا کلا 6 تومن به حقوقم افزوده شد ولی 10 تومن مالیلاتم زیاد شده و به 16 تومن رسیده لذا حقوق من سر جمع 4 تومن کم شده یعنی به 1401 رسیده
خدا خیرت بده، ما پیمانکاریم توی پتروشیمی، سر جمع 3 تومن مالیات میدیم. تو مگه حقوقت چقدره؟
نادر
با سلام
دوست عزیز امثال شما هستند که نفت به این روز افتاده مثل اینکه تو مملکت نیستی که مالیات پلکانیه و از 40 به بالا 35 درصد مالیات میگیرند بنده با 31 سال سابقه باید حقوقم 30 تومن باشه
حقوق نجومی میگیرید !!
مالیات ۱۶ میلیون یعنی حقوق شما بالای ۱۶۰ میلیون است !!

علی برکت ا...
نادر
با سلام
خواهشا" یه مقدار اطلاعات اداریتون رو ببرید بالا تامین اجتماعی تمامی فوقالعاده ها معاف از مالیاته ولی نفت صفر تا صد دریافتی زیر سقف حقوق و زیر مالیات قرار میگیره همین اعتراضی که همه پرسنل دارند ولی گوش کسی بدهکار نیست