بیمه های ایران، دانا و آرمان در صدر بیشترین شاکی قرار گرفتند
اشتراک گذاری :
براساس دادههای آماری، از کل تعداد ۹۱۳۲ شکایت ثبت شده طی ۱۱ ماهه امسال، به ۸۱۳۰ شکایت رسیدگی شده و ۱۰۰۲ شکایت دیگر در دست رسیدگی است. علاوه بر این، از تعداد شکایات رسیدگی شده ۵۰۹۵ شکایت وارد بوده و ۳۰۳۵ شکایت وارد نشده یا به عبارتی تایید نشده است. بنابراین، ۵۵.۷ درصد از کل شکایات وارد بوده و ۳۳.۲ درصد از شکایات ناوراد و به ۱۱ درصد از شکایات هنوز رسیدگی نشده است.
از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان بهمن ماه، ۱۸۱۳ شکایت از بیمه دانا، ۱۰۸۱ شکایت از بیمه ایران و ۸۶۲ شکایت از بیمه آرمان از طریق سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات ثبت شده است. به عبارتی ۱۹.۸ درصد از کل شکایات از بیمه ایران، ۱۱.۸ درصد از کل شکایات از بیمه دانا و ۹.۴ درصد از شکایات از بیمه آرمان صورت گرفته است که نشان دهنده سهم ۳۲ درصدی سه شرکت فوق از کل شکایات ثبت شده طی این مدت است.
با این حال، سهم این سه شرکت از حق بیمه تولیدی بازار بیمه کشور طی این مدت، به ترتیب برای بیمه ایران ۲۲.۴ درصد، بیمه دانا ۹.۴ درصد و بیمه آرمان ۰.۴ درصد است و سهم سه شرکت فوق برای تعداد بیمه نامه های صادر شده برای بیمه ایران ۳۵.۴ درصد، بیمه دانا ۸.۴ درصد و بیمه آرمان ۰.۶ درصد است. همچنین خسارات پرداختی بیمه ایران در این مدت ۲۴.۱ درصد، بیمه دانا ۱۱.۵ درصد و بیمه آرمان ۰.۴ درصد از کل خسارات پرداختی بازار بیمه است.