کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دلیل کاهش قاچاق سوخت در استان کرمان

15 تير 1399 ساعت 15:44

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان گفت: در سه ماهه اول سال گذشته مجموع فرآوده های نفتی کشف شده در استان کرمان در حدود یک میلیون و ۲۲۰ هزار لیتر بوده که میزان کشف سوخت در سه ماهه اول سال جاری به ۴۴۰ هزار لیتر رسیده است.


 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   "سید باقر نورالدینی"   گفت: میزان کشفیات سوخت قاچاق در استان کرمان در سه ماه اول سال جاری در مقایسه با سال ۹۸ کاهش داشته به‌طوری که در حوزه نفت و گاز ۲۰۰ درصد کاهش کشفیات را داشته‌ایم.
وی اجرای طرح‌های پیمایشی ناوگان سنگین برون شهری و ارتقای سامانه‌های درخواست فرآورده‌های نفتی را از مهمترین علل کاهش قاچاق فرآورده‌های نفتی در استان دانست و بیان کرد: در سه ماهه اول سال گذشته مجموع فرآوده های نفتی کشف شده در استان کرمان در حدود یک میلیون و ۲۲۰ هزار لیتر بوده که میزان کشف سوخت در سه ماهه اول سال جاری به ۴۴۰ هزار لیتر رسیده است.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان با ابراز امیدواری از اینکه دستگاه‌های متولی همچون سازمان صمت و جهادکشاورزی در تایید سهمیه سوخت دقت داشته باشند، اظهار کرد: توزیع فرآورده‌های نفت سفید و نفت گاز خرده فروشی بر بستر الکترونیکی و کارت بانکی افراد مشمول صادر می‌شود و در استان کرمان از اول تیرماه توزیع فرآورده‌های نفت سفید و نفت گاز سهمیه‌بندی شده است و حواله‌های کاغذی دیگر حذف شده که یکی از علت‌های این اقدام به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده است.
وی با بیان اینکه افزایش قیمت می‌تواند یکی از دلایل کاهش قاچاق سوخت باشد اما سامانه‌های جدید و نظارت‌ها اثرگذاری بیشتری داشته‌اند، تصریح کرد: سوخت کشفی طبق قانون در انبارهای شرکت نفت تحویل داده می‌شود و با دستور قضائی در سامانه ثبت و معدل قیمت آن به خزانه واریز می‌شود.

منبع: ایسنا 


کد مطلب: 125095

آدرس مطلب :
https://www.naftema.com/news/125095/دلیل-کاهش-قاچاق-سوخت-استان-کرمان

نفت ما
  https://www.naftema.com