به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "
نفت ما " ، معاملهگران، کشتیداران و کارگزاران کشتی در آسیا که مایل نبودند نامشان فاش شود، به بلومبرگ گفتند: در یک هفته گذشته تقاضا برای چارتر ابرنفتکشها به منظور نگهداری نفت به فروش نرفته افزایش پیدا کرده است.
فروشندگان بهشدت در تلاش هستند تا خریداران دیگری برای نفت خود پیدا کنند زیرا مصرف چین بهدلیل شیوع ویروس افت کرده و باعث شده است پالایشگاهها تحویل محمولههای قراردادی خود را به تعویق بیندازند زیرا ظرفیت پالایش نفت خود را کاهش داده یا تعطیل کردهاند.
عرضه نفت برای تحویل فوری در آسیا فراوان است و معاملهگران را با گزینههای معدودی برای نگهداری محمولههایشان روبهرو کرده است.
با توجه به وضعیت قیمتها، نگهداری نفت برای مدت طولانی در سال ۲۰۱۹ گزینه جذابی نیست و البته مخازن شناور هم سودآور به شمار نمیروند اما کرایه ابرنفتکش قدیمیتر به منظور استفاده بهعنوان یک مخزن شناور، ضرر کمتری نسبت به نفتکش جدیدی دارد که محموله آن منتظر مشتری برای تحویل است.
براساس گزارش بلومبرگ، دو کارگزار کشتی اظهار کردهاند ابرنفتکشهایی که بهعنوان مخازن شناور نفت مورد استفاده قرار میگیرند معمولا قدیمی بوده و کرایه آنها ارزانتر است و درحالحاضر روزانه حدود ۲۵ هزار دلار یا کمتر هزینه دارند.
منبع: ایسنا