آخرین اخبار
فراتر از نفت

افزایش صادرات نفتی ایران در ماه اکتبر

آمار جدید دولت از قاچاق سوخت

هفته آتی؛بررسی فعال سازی کارت سوخت ها در مجلس

نمی توان فروش نفت ایران را متوقف کرد

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

انتصاب جدید در نفت مناطق مرکزی

انتصاب رئیس روابط عمومی نفت مناطق مرکزی

عدم پرداخت پاداش بهره وری و حق معیشت به نیروهای پیمانکاری

زمستان سخت امریکایی ها با تحریم نفتی ایران

انتصاب جدید در پخش فرآورده‌های نفتی

بازنشستگان نفت کارت چندمنظوره الکترونیکی می گیرند

اعتراض کارگران فاز ۱۲ عسلویه به کیفیت نامطلوب غذا

بازسازی اساسی فوران‌گیرهای ناوگان حفاری شرکت حفاری شمال در دستور کار

نوسان قیمت ارز موجب افزایش قاچاق سوخت شد

کشف میادین نفتی عمده پمکس در جنوب شرقی مکزیک

امیدواری هند برای معافیت از تحریم‌های نفتی

پیش‌بینی توتال از وضعیت نفت در ۲۰۱۹

جزئیات عرضه نفت در بورس

ظرفیت مازاد نفت در حال کاهش است

در تهران مشکل قاچاق سوخت نداریم

منشی مخصوص برای نجات NPC می آید!؟

افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی

آتش هورالعظیم را خاموش کرد

پیاده سازی (PSM ) در پتروشیمی کارون

هفته آینده؛ تصمیم‌گیری درباره ۲ نرخی شدن بنزین

کاهش مصرف بنزین باید پیگیری شود

۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۶/۲۵کد خبر: 98588
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با تاکید بر این که با توجه به دغدغه‌ مقام معظم رهبری کاهش مصرف بنزین باید پیگیری شود، خاطر نشان کرد: برای انجام این موضوع فقط وزارت نفت مسئول نیست و دستگاه‌های دیگر نیز باید در این زمینه همکاری کنند.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با بیان این که در سال ۹۵، رقمی معادل ۲۳ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان به گازوئیل داده شد، گفت: اگر طرح نوسازی ۶۵ هزار کشنده اجرایی شود، در مصرف ۹.۲ میلیارد لیتر در گازوئیل صرفه جویی می‌شود.

 محسن دلاویز در مراسم تحویل گیری دو هزار و ۲۲۲  خودروی سنگین اسکانیا در طرح "نوسازی ناوگان حمل و نقل " سراسر کشور همزمان با تحویل ۲۰ هزار کشنده اسکانیا با تاکید بر لزوم حمایت از بخش خصوصی، گفت‌: ما دولتی‌ها نباید با بخشنامه های مختلف دست و پای بخش خصوصی واقعی را ببندیم.

وی با اشاره به اهمیت بهینه مصرف سوخت، اظهار کرد: این مساله این روزها بسیار مطرح می‌شود و دغدغه‌ مقام معظم رهبری هم بوده است. تاکنون دولت اقداماتی را در این زمینه آغاز کرده است که نتایج خوبی به همراه داشته است.

طرح امروز یکی از طرح‌های خوب بین طرح‌های ماده "۱۲" محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، ادامه‌ داد: هدف این طرح ۶۵ هزار کشنده به ارزش ۲.۷ میلیارد دلار است که اگر اجرایی شود، در مصرف ۹.۲ میلیارد لیتر گازویئل صرفه جویی می‌شود و از سوزاندن ۲۵ میلیون تن دی‌اکسید کربن جلوگیری به عمل می‌آید.

تلفات بخش‌های مختلف صنعت نفت و انرژی

دلاویز در ادامه‌ در مورد تلفات بخش‌های مختلف صنعت نفت و انرژی توضیح داد: تلفات این حوزه بالغ بر ۵۰۱ میلیون بشکه معادل نفت‌خام است که بالغ بر ۳۰۷ میلیون بشکه معادل نفت خام  تلفات در نیروگاه‌های برق رخ می‌دهد. به همین دلیل تمرکز شرکت بهینه سازی مصرف سوخت بالا بردن راندمان پالایشگاه‌های نفت و گاز و نیروگاه‌ها است.

وی با بیان این که در سال ۹۴، ۳۰۴ میلیون بشکه معادل نفت خام یعنی ۲۴ درصد انرژی مصرفی نهایی کشور  در بخش حمل و نقل بود، در مورد سرانه مالکیت خودرو در کشور عنوان کرد: سرانه مالکیت خودرو در ایران نسبت به دنیا پایین بوده و به ازای هر  هزار نفر ۲۰۰ مالکیت است، اما مصرف بالاست.

فرصت دو ساله به خودروسازان برای رعایت استانداردها

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با تاکید بر این که باید برای صنعت خودرو چاره‌ای اندیشیده شود، افزود: با همکاری سازمان ملی استاندارد بر برچسب انرژی سختگیری‌های بیشتری خواهد شد و خودروسازان دو سال فرصت دارند که استانداردها را رعایت کنند.

دلاویز در ادامه‌ در مورد آمار خودروهای فرسوده، خاطر نشان کرد: از ۱۶.۱ میلیون خودروی سبک ۹۰۰ هزار خودرو و از یک میلیون خودروی سنگین ۳۰۰ هزار خودرو فرسوده هستند.

وی بیان‌ کرد: در برآوردی که شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در سال ۹۵ انجام داده است، مشخص شد که ۲۳ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان به گازوئیل اختصاص داده شده است. البته با اقداماتی که از آن زمان تاکنون صورت گرفته است، ۱۷ درصد در بخش حمل و نقل و ۴۰ در صد در نیروگاه‌ها کاهش مصرف داشتیم.

دلاویز در ادامه‌ با تاکید بر این که با توجه به دغدغه‌ مقام معظم رهبری کاهش مصرف بنزین باید پیگیری شود، خاطر نشان کرد: برای انجام این موضوع فقط وزارت نفت مسئول نیست و دستگاه‌های دیگر نیز باید در این زمینه همکاری کنند.

وی در ادامه‌ در مورد قیمت بنزین نیز، اظهار کرد: دولت و مجلس شورای اسلامی برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند، اما من به عنوان یک کارشناس بر این باور هستم که ابزار قیمتی، ابزار مهمی است. البته شرکت‌های خودروسازی نیز باید این موضوع را رعایت کنند.

 

منبع:ایسنا 

 

» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *


سایت خبری تحلیلی نفت ما