آخرین اخبار
فراتر از نفت

اوپک و متحدانش به توافق پایبندند

ابلاغ منشور اجرایی از سوی مدیرعامل ملی حفاری

وجود رانت در واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر

تا ۲ سال دیگر واردکننده بنزین می شویم!

مردم طاقت افزایش قیمت بنزین را ندارند

ژاپنی‌ها خواستار شفافیت برای خرید نفت ایران شدند

تولید نفت آمریکا رکورد زد

آیا تکنولوژی استحصال کربن میتواند به کاهش تغییرات اقلیمی کمک نماید؟

مذاکرات آشکار و پشت پرده برای فروش نفت کشور

چین و آرامکو قرارداد نفتی امضا کردند

قیمت نفت افزایش یافت

جوان‌گرایی و اعتماد به بومی‌گزینی در خوزستان عملیاتی شد

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

گام بلند شستا و تاپیکو در جوانگرایی و بومی گزینی

بغداد به واردات انرژی از ایران ادامه می دهد

مذاکرات نفتی ایران و آذربایجان ادامه دارد

وحید نام‌نیک سرپرست شرکت پتروشیمی غدیر شد

صادرات نفت ترکمنستان نصف شد

برآورد چشم انداز نفت ایران در سال ۲۰۱۹

تولید نفت شیل آمریکا رکورد می زند

صادرات نفت ایران افزایش یافت

افزایش قیمت گاز و برق در سال آینده

مدیرعامل پتروشیمی فن آوران منصوب شد/حکم

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

سناریوهای مرکز پژوهش‌ها در مورد قیمت بنزین

آسیب نفتکش‌داران یونانی از تحریم ایران

۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۵/۲۳کد خبر: 94033
از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، ۱۴ نفتکش چینی با ظرفیت مجموعا ۳.۷ میلیون تن و ۱۳ نفتکش هندی با ظرفیت ۱.۴ میلیون تن، نفت ایران را بارگیری کرده اند.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،عادل علی اف، تحلیلگر موسسه وسلز ولیو گفت: «مالکان کشتی های یونانی همچنان نقش پررنگی در صادرات نفت ایران دارند و 81 تانکر یونانی از اول ژانویه 2018 صادرات نفت ایران را بر عهده گرفته اند.»

آمارهای موسسه وسلز ولیو نشان می دهد که بعد از لغو تحریم ها علیه ایران، نفتکشهای خارجی سهم رو به افزایشی در ترانزیت نفت ایران ایفا کرده اند.

علی اف خاطر نشان کرد، ام به دلیل تحریم های آمریکا که پس از خروج دولت ترامپ از برجام علیه ایران وضع شده است، شاهد کاهش قابل توجه حمل نفت ایران توسط نفتکش های خارجی بوده ایم. پهمچنین با توجه به در پیش بودن دور بعدی تحریم ها در اوایل ماه نوامبر، انتظار می رود از این تاریخ نقش تانکرهای خارجی در حمل نفت ایران بسیار کمرنگ شود و بخش عمده صادرات نفت ایران توسط شرکت ملی نفتکش این کشور صورت پذیرد.

این گزارش حاکی است، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، 14 نفتکش چینی با ظرفیت مجموعا 3.7 میلیون تن و 13 نفتکش هندی با ظرفیت 1.4 میلیون تن، نفت ایران را بارگیری کرده اند. وسلز ولیو، در مورد احتمال افزایش نقش آفرینی نفتکش های هندی و چینی پس از اجرای تحریم ها اظهارنظری نکرده است.

علی اف افزود: «مابه التفاوت بالای کرایه حمل نفت ایران برای تانکرها بسیار جذاب است، به خصوص از این جهت که مسیر حمل نفت ایران یک مسیر دریایی معمول در خاورمیانه است، اما باید دید که با توجه به در پیش بودن تحریم های جدید در سه ماهه پایانی امسال، مالکان نفتکش ها تا چه میزان اشتها برای ریسک پذیری دارند.»

 

 

منبع: تسنیم 


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *


سایت خبری تحلیلی نفت ما