۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۹۰۳۷۰

چین به واردات نفت ایران پایبند است

یک کارشناس انرژی می گوید برای چین اظهارات و تهدیدهای 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا اهمیتی ندارد و پکن به واردات نفت از ایران ادامه خواهد داد.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،'جان دریسکول' رییس یک شرکت خدمات انرژی در گفت و گو با تارنمای 'یی سی' چین، بر این باور است چین اهمیتی به تهدیدها نمی دهد این کشور در کنار هند بزرگترین وارد کنندگان نفت ایران هستند. او که شرکتش نزدیک به 4 دهه تجربه در زمینه خدمات انرژی دارد بر این نکته تصریح می کند که کشورهای هند، چین، کره جنوبی و ژاپن مهمترین اهداف آمریکا هستند اما این کشورها هم منافع خود را در نظر می گیرند. دریسکول می گوید: طبیعتا کره جنوبی و ژاپن فشارهای بیشتری را متحمل می شوند و در حال چانه زنی برای گرفتن معافیت هستند.
این کارشناس امور انرژی می افزاید اما برای چین و هند شرایط متفاوت است آنها اصلا نمی خواهند اظهارات و تهدیدهای ترامپ را جدی بگیرند موضوع این است که آنها شرکای بزرگ ایران و خریداران بزرگ نفت این کشور هستند و به این کار ادامه خواهند داد. 'ویکتور شوم' از موسسه 'آی اچ اس مارکیت' هم به' یی سی' می گوید چین اشتهای بی نظیری برای نفت دارد این کشور با قدرت و به سرعت در حال رشد است و نمی تواند نفت ایران و نیازهای خود را نادیده بگیرد و این باعث می شود خیلی آسان از تحریم ها عبور کند. او می گویند اکنون شاید وقت آن باشد که ترامپ عقب نشینی کند او باید بداند که همراه کردن جهان با تحریم ها علیه ایران کار ساده ای نیست.
'ویکتور شوم' خاطر نشان کرد بر خلاف آنچه ترامپ تصور می کرد کشورها مقاومت نشان می دهند و مقاومت ها از سوی کشورهایی بزرگ و قوی نظیر هند و چین بیشتر است. این روزنامه در ادامه نوشت کارشناسان ذی ربط تاکید می کنند اکنون کشورهای مختلف دنیا به جای همراهی با تحریم ها به دنبال راهکارهایی برای مقابله و دور زدن آن هستند و راه های مختلفی مد نظر است از جمله اینکه همکاری با بانک های آمریکایی متوقف شود.
در همین حال 'گینگ شوانگ' سخنگوی وزارت خارجه چین به روشنی به ایران اطمینان داده است مراودات معمول تجاری این کشور با ایران طبق مقررات بین المللی ادامه خواهد یافت و با این حساب اظهارات نشان می دهد پکن واردات نفت از ایران را ادامه خواهد داد.   منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی