۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۸۸۷۵۹
پرونده ویژه ؛قسمت چهارم/

فساد سازمان یافته در خریدهای "ال پی" در شرکت نفتی جنوب

اگر به دستور العمل ۶ ماده ای نحوه خرید های جزیی اضطراری کالا یا همان LP مراجعه شود آمده است که شرکتها برای خرید لوازم اداری و مصرفی غیر صنعتی می بایست تنها اقلامی را که موجودی آنها صفر شده است یا به اصطلاح NIS باشند را به صورت فوری لیکن در چارچوب آیین نامه مناقصات و به صورت خریدهای کمتر از سطح متوسط تهیه و مصرف نمایند و برای احجام بالاتر از سطح خرید متوسط، می بایست در قالب مناقصه به تامین مایحتاج مورد نظر اقدام گردد.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،حال از شرکت نفتی جنوب کشور  خبر می رسد دامنه فساد علاوه بر خرید تجهیزات و زد و بنده های پشت پرده که در زمان خود با ذکر جزییات منتشر خواهد شد، برخی از عوامل در این شرکت از ظرفیت خرید های ال پی استفاده نموده و حدود ۸۰ درصد از خرید ملزومات را در این قالب برده اند. متاسفانه در اغلب موارد خریدهای این شرکت نفتی در قالب خریدهای ضروری انجام شده و با مبادله فاکتورهای بالاتر از عرف، سودهای بادآورده  هنگفتی را نصیب برخی از سود جویان نموده است.
"نفت ما" به مانند سایر موارد مطرح در این شرکت فعلا از ذکر اسامی و رابطه های فامیلی در خریدهای "ال پی" خودداری می کند و به ترتیب زمانبندی صورت گرفته این اسناد مهم را منتشر خواهد کرد.  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی