آخرین اخبار
فراتر از نفت

این سرزمین نفت‌خیز برق ندارد

به آقای ترامپ پیشنهاد میکنم دست از تحریم نفت ایران بردارد

آغاز ثبت نام مسابقات ورزشی بازنشستگان نفت

گردشی تاریخی در "خرمکوشک"

جزئیات عرضه ارز پتروشیمی‌ها در نیما

مدیران شرکت نفتی سوئدی متهم شدند

تغییر نرخ خوراک پالایشگاه‌ها از فردا

بررسی نحوه عرضه نفت در بورس در کمیسیون انرژی

مهر تائید مجدد استاندارد بر محصولات تولیدی نفت پاسارگاد

تیم فوتبال نفت تهران منحل شد

پتروشیمی جم میزبان جلسه شورای راهبردی روابط عمومی شرکتهای تابعه صندوق بازنشستگی

ناکامی اوپک در جایگزینی نفت ایران

جزئیات نرخ سوخت شناورها

قطعا قاچاق سوخت سازمان یافته است

واکنش شرکت نفت به فیش حقوقی کاردُر

عربستان: کشورهای غربی را تحریم نفتی نمی‌کنیم

تحریم نفت ایران باعث نگرانی بازار شده است

یارانه ایرانیان در جیب قاچاقچیان سوخت

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

برنامه‌‌ا‌ی برای دونرخی کردن بنزین وجود نداد

تشکیل کمیته‌ای در کمیسیون انرژی برای قاچاق سوخت

آمریکا: به خریداران نفت ایران معافیت می‌دهیم

درخواست سناتور آمریکایی برای تحریم نفتی عربستان

افزایش ظرفیت صد درصدی واحد MTBE پتروشیمی بندرامام

غیر قابل جبران بودن حذف نفت ایران از بازار جهانی

ورود به موتورخانه نفتکش ایرانی حداکثر تا ظهر امروز

۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴کد خبر: 79478
معاون امور دریایی سازمان بنادر گفت: تیم ۱۲ نفره تکاور به سمت نفتکش سانچی اعزام شده و پیش‌بینی می‌شود پس از خنک کردن این نفتکش توسط یدک‌کش‌های آتشخوار، اعضای این تیم ۱۲ نفره بتوانند حداکثر تا ظهر امروز وارد موتورخانه نفتکش شوند.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، هادی حق‌شناس شب گذشته در برنامه زنده خبری در تشریح آخرین جزئیات اطفای نفتکش سانچی توضیح داد: این نفتکش به سمت آب‌های ژاپن حرکت کرد و پس از آن در کنار فعالیت یدک‌کش‌های چینی دو یدک آتشخوار به منطقه اعزام شده و ژاپنی‌ها نیز برای اطفای حریق همکاری می‌کنند.

وی افزود: صبح  دیروز دو پیکر و همچنین جعبه سیاه نفتکش سانچی توسط چینی‌ها یافته شد که اجساد به بندر شانگهای بابت آزمایش DNA منتقل شدند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر گفت:‌در حال حاضر عملیات اطفای حریق و خنک کردن کشتی توسط آتشخوارها در حال انجام است.

وی ادامه داد: تیم تکاور 12نفره ایرانی حداکثر تا ساعت 6 الی 7 صبح امروز به نفتکش سانچی می‌رسند و با ورود آنها به نفتکش همه چیز روشن می‌شود و با ورود به موتورخانه از آخرین وضعیت 29 خدمه باقیمانده مطلع می‌شویم.

حق‌شناس گفت: بعید است خدمه سانچی از قایق نجات استفاده کرده باشند وگرنه تاکنون پیدا شده بودند و احتمالاً در موتورخانه کشتی هستند.

وی افزود: کار بین تیم 12نفره تکاور ایرانی و تیم تجسس و نجات شانگهای تقسیم شده است و پیش‌بینی می‌کنیم این تیم حداکثر تا ظهر امروز به موتورخانه کشتی برسند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر ادامه داد: چینی‌ها به سه دلیل عملیات شبانه‌روزی اطفای حریق انجام را ندادند و اولویت آنها در موضوعات دیگری بود. اول آنکه آنها از نظر رعایت مسائل زیست محیطی اطفای حریق را انجام می‌دادند، دوم اینکه به دنبال ایمنی شناورهای و یدک‌کش‌های خود بودند و سوم ایمنی کرو یدک‌کش برای چینی‌ها بسیار حائز اهمیت بود در حالیکه اولویت ما فقط خدمه است.

حق‌شناس افزود: ما از طریق MRCC و دبیرکل جهانی دریانوردی موضوع را پیگیری کردیم تا چینی‌ها به صورت شبانه‌روزی عملیات اطفای حریق را انجام دهند و اگر نمی‌توانند کشور ژاپن وارد شود که چهارشنبه هفته قبل یدک‌کش‌های ژاپنی وارد عملیات شدند.

وی گفت: این نفتکش 115 هزار تن محموله با درجه اشتعال منفی 18 درجه داشته است و متأسفانه سه روز پشت‌سر هم انفجار رخ داد که موجب شعله‌ور شدن مجدد نفتکش شد و اگر کار به صورت مداوم ادامه می‌یافت و اطفای حریق مستمر بود و شب‌ها کار تعطیل نمی‌شد شاید انفجار رخ نمی‌داد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر افزود: مسئولیت اطفای حریق بر عهده کشور چین است چون حادثه در آب‌های چین رخ داده است.

حق‌شناس افزود: در حال حاضر روی کشتی مشتعل است و فقط می‌توان از یک جهت اطفای حریق را انجام داد زیرا کشتی موتور ندارد و مستمر با امواج دریا به سمتی جابه‌جا می‌شود. به همین دلیل نمی‌توان از چهار جهت به اطفای حریق پرداخت.

وی گفت: تیم بررسی سانحه به صورت مستمر در حال بررسی حادثه است ضمن آنکه مستندسازی حادثه حتماً انجام می‌شود و مسئولیت دولتی که این حادثه در منطقه آنها رخ داده است بررسی می‌شود ما عضو سازمان جهانی دریانوردی هستیم و حتماً همه مباحث حقوقی این سانحه را بررسی می‌کنیم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر اظهار داشت: جعبه سیاه (VDR) کشتی که یافته شد همه اطلاعات تا لحظه وقوع حادثه را دارد که باید در کمیته بررسی حادثه رمزگشایی شود و همه ذی‌نفعان در این کمیته باشند. کشورهای ایران، بنگلادش که خدمه اهل این دو کشور بودند و همچنین کشور پاناما که کشتی در آن ثبت شده است در این کمیته حضور دارند.

حق‌شناس اضافه کرد: روز گذشته مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر به اتفاق نماینده پاناما از کشتی فله‌بر که با نفتکش برخورد کرد بازدید کردند اما چینی‌ها اجازه بازدید از داخل این کشتی و مصاحبه با پرسنل را ندادند.

وی ادامه داد: هر دو کشتی فله‌بر و نفتکش از نظر تجهیزات ناوبری هیچ مشکلی نداشتند و سانچی زمانی که در 5 آذرماه بندر عسلویه را ترک می‌کند کاملاً از نظر تجهیزات ناوبری مجهز بوده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر اظهار داشت: بابت اطفای حریق شرکت ملی نفتکش مشاور هلندی و آلمانی گرفت تا اطفای حریق به بهترین نحو انجام شود.

حق‌شناس گفت: همه مباحث حقوقی این حادثه کاملاً‌ بررسی می‌شود ولی فعلاً اولویت ما خدمه نفتکش سانچی است.

 

 

منبع: فارس

 


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *


سایت خبری تحلیلی نفت ما