۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۷۶۵۷۵

مخالفت مجمع نمایندگان با واگذاری پالایشگاه شازند

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر واقعی نبودن واگذاری صنایع کشور به بخش خصوصی گفت: در استان مرکزی خصوصی‌سازی صنایع با شکست مواجه شده است.
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،علی ابراهیمی در خصوص موضوع خصوصی سازی پالایشگاه شازند با اشاره به مخالفت مجمع نمایندگان استان مرکزی با واگذاری پالایشگاه به بخش خصوصی اظهار کرد: واگذاری‌های انجام شده به بخش خصوصی به صورت واقعی صورت نگرفته و امروزه تبعات این اقدام، بروز چالش در خصوصی‌سازی است. وی ادامه داد: این نوع واگذاری‌ها یا در قبال رد دیون صورت گرفته یا واگذاری برای مدیریت‌های شبهه دولتی انجام شده است و عملا مدیریت بخش خصوصی در آن اعمال نشده است. نماینده مردم شازند اظهار کرد: وقتی صحبت از واگذاری به بخش خصوصی مطرح می شود باید به این نکته اذعان کرد که بخش خصوصی متخصص در حوزه پالایشگاه و نفت در کشور وجود ندارد که بخواهیم یک پالایشگاه را به طور واقعی و براساس ضوابط بدان واگذار کنیم. وی با تاکید بر لزوم توجه به اهلیت داشتن در واگذاری‌ها واحدها به بخش خصوصی براساس اصل 44 تصریح کرد: در حال حاضر بخش خصوصی که اهلیت واگذاری پالایشگاه را داشته باشد در کشور وجود ندارد و عملا باید این اقدام منتفی شود. وی ادامه داد: پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند جزو مدرن‌ترین پالایشگاه‌های کشور با محصولات ویژه است و بنزین تولیدی این پالایشگاه از نظر کیفیت و سایر آیتم‌های تخصصی این حوزه منحصر بفرد است ولی در شرایط کاملا ایده‌آلی نیستیم که بخواهیم این واحد را به بخش غیر دولتی واگذار کنیم. ابراهیمی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از این توانمندی مدرن و پیشرفته توسط حاکمیت و عدم واگذاری به بخش خصوصی اظهار کرد: یکی از موضوعات اساسی در حاکمیت سوخت‌رسانی مطمئن به حوزه حمل‌و‌نقل است و واگذاری پالایشگاه شازند و آبادان به بخش خصوصی اشتباهی بزرگ است، این اقدام در پروسه خدمت‌رسانی حاکمیت به مردم اختلال بوجود آورده و تبعات منفی بسیاری دیگر خواهد داشت. وی با تاکید بر اینکه نباید اصل 44 قانون اساسی را به شکل ناصحیح اجرا کرد اظهار کرد: بسیاری از صنایع و واحدهای تولیدی در کشور در سایه اجرای ناصحیح و اشتباه این اصل از بین رفته‌اند یا در حال نابودی هستند از این رو نباید به بهانه این اصل یک مجموعه عظیم نفتی و سرمایه ملی کشور را با سیاست اشتباه واگذاری به بخش خصوصی از بین برد. منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


از نمایندگان محترم بخاطر دفاع از منافع ملی تشکر می کنم و باید گفت که شیوه فعلی خصوصی سازی در کشور، کاملاً شکست خورده است.
بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی