۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
کد مطلب : ۵۱۵۶۲

همسایگان شرقی میزبان گاز مایع پتروشیمی بندر امام

مدیر بازرگانی پتروشیمی بندرامام از آغاز صادرات زمینی این مجتمع پتروشیمی از طریق بورس انرژی به مقصد همسایگان شرقی خبر داد.
همسایگان شرقی میزبان گاز مایع پتروشیمی بندر امام
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، محسن ملکی مدیر بازرگانی پتروشیمی بندر امام اظهارکرد: نخستین عرضه گاز مایع پتروشیمی بندرامام در رینگ بین الملل بورس انرژی، فردا انجام می شود و در صورت فراهم شدن شرایط و نیز افزایش تقاضا آمادگی های لازم برای تداوم صادرات وجود دارد.
وی افزود: هماهنگی های لازم برای عرضه گاز مایع در بورس انرژی بطور کامل انجام شده و این محصول آماده عرضه برای مقاصد صادراتی است.
نخستین عرضه گاز مایع پتروشیمی بندرامام با حجم یک هزارتن دررینگ بین الملل بورس انرژی جهت صادرات زمینی فردا (سه شنبه، دوم آذرماه) انجام خواهد شد وقیمت پایه این کالا ۵۹۰ دلار در هر تن تا ۱۵ دسامبر و به صورت نقدی خواهد بود.
همچنین این شرکت شرایط پرداخت را برای خریداران به این شرح اعلام کرد: تسویه نقدی، به طوری که واریز ده درصد پیش‌پرداخت قبل از عرضه الزامی است. نرخ تسعیر ارز جهت واریز پیش‌پرداخت بر اساس نرخ ارز آزاد دو روز کاری قبل از عرضه و با استفاده از مکانیزم مصوب هیئت ‌مدیره بورس انرژی ایران (استعلام از سه صرافی بانک ملت، سامان و امید سپه) خواهد بود. همچنین خریداران باید ظرف مهلت تسویه (۵ روز کاری پس از انجام معامله)، مابقی ارزش معامله را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز کنند.
 بر اساس این گزارش، نرخ تسعیر ارز جهت واریز مابقی ارزش معامله بر اساس نرخ ارز آزاد روز انجام معامله و با استفاده از مکانیزم مصوب هیئت‌مدیره بورس انرژی ایران (استعلام از سه صرافی بانک ملت، سامان و امید سپه) خواهد بود.
در همین حال این شرکت اعلام کرد که هزینه های توزین و بارگیری بر عهده شرکت پتروشیمی بندر امام است و مالیات بر ارزش افزوده نیز از خریداران دریافت نمی شود. همچنین با توجه به لزوم زمینی بودن صادرات، تنها گمرکات زمینی مورد تایید شرکت پتروشیمی بندرامام خواهد بود و تانکر حمل کننده باید استانداردها و مجوز لازم حمل گاز مایع تحت فشار را داشته باشد.
مدیر بازرگانی پتروشیمی بندر امام چندی پیش از افزایش ١٠٠ درصدی صادرات میعانات گازی این مجتمع در ٦ ماه نخست امسال و رسیدن به به ارزش ٢٧٠ میلیون دلار خبر داده بود.
وی درباره صادرات محصولات پتروشیمی بندر امام گفته بود: پارسال در بحث صادرات پروپان و بوتان با توجه به شرایطی که ایجاد شد با مشکل روبرو شدیم، اما در ٦ ماه نخست امسال حجم صادرات میعانات گازی‌ این مجتمع ١٠٠ درصد افزایش یافت که برابر با ٣٠٠ هزار تن و به ارزش ٢٧٠ میلیون دلار است؛ ضمن آن که این افزایش صادرات تنها در حوزه میعانات گازی و ال پی جی بوده است.
مدیر بازرگانی پتروشیمی بندر امام با تاکید بر این‌که در حوزه صادرات بنتاس پلاس، بنزین پیرولیز و ریفورمیت و از سوی دیگر در بخش جامدات در پلی اتیلن سنگین و پی وی سی هیچ مشکلی نداشتیم و به خوبی محصولات را صادر کردیم، گفت: در بازار داخل نیز ٢٠ درصد افزایش تناژ فروش در ٦ ماه نخست امسال داشته‌ایم. منبع : نیپنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی