۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
کد مطلب : ۵۰۵۹۰

بنزین در چین گران شد

با تصمیم کمیسیون اصلاحات و توسعه چین از امروز پنجشنبه بهای بنزین و گازوئیل در این کشور افزایش یافت.
بنزین در چین گران شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، این هفتمین بار در سال جاری میلادی است که بهای سوخت در چین افزایش می یابد اما بهای جدید بیشترین افزایش قیمت بنزین و گازوئیل را در سال جاری میلادی نشان می دهد.
این کمیسیون که برنامه ریز اقتصادی کشور نیز محسوب می شود و نرخگذاری ها را بر عهده دارد، بهای بنزین را از امروز در هر تن ۵۲ دلار و ۷۳ سنت (معادل ۳۵۵ یوان واحد پول چین) افزایش داده و بهای گازوئیل نیز در همین حدود بیشتر شده است.
کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین با نام اختصاری «ان دی آر سی» بهای هر لیتر بنزین را صفر ممیز ۷۱ یوان و بهای هر لیتر گازوئیل را صفر ممیز ۶۸ یوان بالا برده است.
در تارنمای این سازمان چنین آمده که کشورهای صادر کننده بزرگ نفت اوپک درحال کاستن از تولید و عرضه نفت هستند و این باعث شده است تا نرخ نفت بالا برود.
از هفته های گذشته به دنبال کاهش عرضه و تولید نفت اوپک و تصمیمات جدید برخی از اعضا بهای نفت بتدریج افزایش نسبتا چشمگیری داشته است.
بر اساس مقررات دولت چین زمانی که ۱۰ روز متوالی بهای نفت در بازار بین المللی حدود ۵۰ یوان در هر تن بالا و پایین شود (معادل ۶ دلار)، نرخ سوخت در این کشور نیز دستخوش تغییر خواهد شد.
آمار نشان می دهد که میزان تولید نفت خام چین در ماه اوت امسال (مرداد - شهریور) نسبت به سال گذشته میلادی 9.9 درصد کاهش یافته که پایین ترین سقف تولید از سال ۲۰۰۳ میلادی بوده است.
در عوض از ابتدای سال جاری میلادی به دلیل صدور مجوز برای شرکت های خصوصی در چین با هدف واردات نفت، میزان واردات نفت خام در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۱۳ و نیم درصد بیشتر شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی