۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۲۸۵۵۲
جوادی معاون وزیر نفت درسفر شیراز:

از تاسیس دفتر شرکت ملی نفت در عراق تا صادرات خدمات مهندسی به ترکمنستان

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اهمیت حضور صنعتگران و پیمانکاران داخلی در بازارهای جهانی از صدور خدمات فنی و مهندسی به ارزش 450 میلیون دلاری صنعتگران به ترکمنستان خبر داد گفت: پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به 1 میلیارد دلار برسد.
از تاسیس دفتر شرکت ملی نفت در عراق تا صادرات خدمات مهندسی به ترکمنستان
به گزارش نفت ما ،دهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی همزمان با نمایشگاه ایمنی، بهداشت و محیط زیست در صنعت، شامگاه دیروز (۸ شهریور ۱۳۹۴) با حضور رکن الدین جوادی، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، علی اکبر شعبان پور، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، محمد علی افشانی استاندار و امین عربی مشاور استاندار استان فارس در امور انرژی و جمعی دیگر از مدیران صنعت نفت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان فارس آغاز به کار کرد. حضور ۹۵ درصدی صنعتگران داخلی در بخش ساخت جوادی در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دولت، توانمندی کشور در اجرای طرح های عمرانی و توسعه ای داخلی را تشریح کرد و گفت: هم اکنون در بخش ساخت و پیمانکاران بیش از ۹۵ درصد فعالیت ها از سوی نیروها و شرکت های ایرانی انجام می شود که صنعت برای دستیابی به این موفقیت راه بسیار طولانی و سختی را پیموده است.
او با اشاره به اینکه حق بازگشت به گذشته از این راه را نداریم تصریح کرد: در راه خود کفایی، نباید مسیر را گم کنیم و برای دست یافتن به این موفقیت در سطح بین المللی مسیر طولانی تر و نقش پررنگ تری داریم.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران فضای سیاسی پس از مذاکرات ۱+۵ را فرصت قابل توجهی برای پیشبرد اهداف در صنعت نفت عنوان کرد و گفت: اگر امروز در دانش فنی فاصله داریم می توان با توجه به گشایش های سیاسی به وجود آمده برنامه ریزی، تصمیمی گیری و تکنولوژی برتر را وارد کشور کنیم و با در جهت تکمیل توانایی های موجود در صنعت نفت تلاش کنیم.
او افزود: با توجه به فضای سیاسی جدید و مشارکت بخش خارجی در صنعت نفت به صلاح است که آنچه که تاکنون آموخته ایم را رها نکنیم و درمسیر یاری و تعامل با طرف های بین المللی بهره گیری کنیم. شرکت های خارجی مکمل سازندگان و پیمانکاران داخلی رکن الدین جوادی خطاب به صنعتگران و پیمانکاران داخلی گفت: سازندگان تجهیزات صنعتی و مجریان طرح های پیمانی صنعت نفت باید بر شتاب خود در این حوزه بی افزایند و با افزایش بهره وری و البته کاهش حاشیه سود، از واگذاری فرصت به خارجی ها جلوگیری کنند.
او با اشاره به اینکه سازندگان و پیمانکاران داخلی اولویت صنعت برای فعالیت هستند گفت: حضور شرکت های خارجی به معنای حذف سازندگان و پیمانکاران داخلی نیست، بلکه آنها مکمل شرکت های داخلی هستند. واگذاری ساخت ۶ گروه کالایی به صنعتگران داخلی تا پایان سال او از واگذاری ساخت ۳ گروه کالایی به شرکت توانمند داخلی تا پایان مهرماه خبر داد و تصریح کرد: بعد از این واگذاری ساخت ۲ گروه کالایی دیگر در حوزه های مورد نیاز نیز تا پایان سال واگذار می شود که با درنظر گرفتن یک گروه کالایی که پیش از این ساخت آن به شرکت های داخلی واگذار شده بود (ساخت مته های حفاری) در مجموع ساخت ۶ گروه کالایی به شرکت های داخلی واگذار می شود.
معاون وزیر نفت شکوفایی صنعت نفت و اقتصاد در کشور را لازم و ملزوم یکدیگر عنوان کرد و گفت: امروز صنعت نفت در تلاش است تا به جایگاه قبل از تحریم ها برگردد و با همدلی صنعتگران و پیمانکاران داخلی به این دستاورد بزرگ برسد. افتتاح دفتر شرکت ملی نفت ایران در عراق او با اشاره به تأمین خدمات و کالا از سوی صنعتگران ایرانی در کشور ترکمنستان تصریح کرد: هم اکنون قراردادهای برای تأمین خدمات و کالا از سوی صنعتگران ایرانی با کشور ترکمنستان به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار منعقد شده و پیش بینی می شود این عدد تا پایان سال به ۱ میلیارد دلار برسد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران راز موفقیت صنعت را در گرو حضور در بازارهای جهانی عنوان کرد و افزود: برای حضور در کشورهای همسایه حمایت جدی از صنعتگران می شود و در همین راستا هفته گذشته دفتر شرکت ملی نفت ایران در عراق تأسیس شد.
در این مراسم همچنین علی اکبر شعبانپور، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس به پتانسیل های موجود در استان فارس به دلیل مجاورت با استان های خوزستان و بوشهر به عنوان قطب های مهم تولید انرژی در کشور اشاره کرد و فرصت های پس از تحریم، وجود شرکت های دانش بنیان و دانشگاه های معتبر در این استان و ارتقا مدیریت و دانش فن آوری در کنار بهره وری و افزایش کارایی برای شرکت های داخلی را به عنوان شاخص های مهم برای ارتقا بخش انرژی این استان معرفی کرد.
دهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و نمایشگاه بهداشت، ایمنی و محیط زیست در صنعت روز گذشته آغاز به کار کرد و به مدت ۴ روز (۸ تا ۱۱ شهریور ماه) با حضور شرکت های نفت و گاز پارس، مهندسی و توسعه نفت(متن)، پایانه های نفتی ایران و نفت مناطق مرکزی ایران و شرکت های نماینده صنعتگران و پیمانکاران داخلی به فعالیت خود ادامه می دهد.  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


دکتر پیمان معروف
گفتم ننه..!!؟؟ گفت.. هان.. چی..؟؟ گفتم میخوام پاسپورت بگیرم..!!! گفت پاسپورت دیگه کدوم کوفت و زهر ماری..!!؟؟ گفتم هیچی بابا!! یعنی یه چیزی مثل شناسنامه که باش بتونم برم خارج.... گفت.. خارج یعنی همون فرنگ..!! گفتم آره..!! گفت یعنی همون بلاد کفر...!!! گفتم آره..... گفت یعنی همون جایی که اون خاوری گور به گور شده پولامون دزدید و رفت..!!! گفتم ننه خاوری که بیچاره فقط پول من و تو رو که نبرد ولی جواب سئوالت یه جوری آره.... گفت الهی جوونمرگ بشی!!!! الهی خیر از جوونیت نبینی!! الهی که نری و بر نگردی..!!! گفتم آخه ننه چته..؟؟ گفت منو پدر خدا بیامرزت یک عمر توی این محله با آبرو زندگی کردیم حالا تو میخوای پولای ملت رو برداری بری بلاد کفر...!! بری بلاد فرنگ..!! فردا تو کوچه مردم هی با انگشت منو نشون هم بدن بگن این ننه ی فلانی... الهی که روز خوش نبینی... الهی که روزت چون شب سیاه گردد و آب خوش از گلوت پایین نره.... الهی که....... گفتم ننه اونایی که از این کارا میکنند یه پست بالایی یه مقامی چیزی دارند و بعد توی یک موقعیت مناسب یه کار اینجوری میکنند من که کاره ای نیستم..!! من که آس و پاسم..!! و هی بر و بر نیگاش میکردم که یهو گفت... پاشو با اون چشات که انگار عینهو چشای ازرق شامی .... پاشو نبینمت... پسر بزرگ کردم که حالا بری مال ملت بدزدی..!!! منو باباخدا بیامرزت عمری نون حلال دادیم تو کوفت و زهر مار کردی... حالا تو در و همسایه فردا بگن پسر منم 2 چیزی شده..!! گفتم ننه 2 چیزی دیگه چه صیغه ای گفت همون چیزی که خودت اول گفتی.. گفتم آهان پاسپورت میگی.... گفت آره... گفتم خوب حالا که چی بلاخره اجازه میدی من برم یا نه..!!؟؟ گفت هان میخوای که من اجازه بدم تو 2 چیزی بشی بعد بری پولای مردم بدزدی و بری باشون خونه بخری بلاد کفر بعد اونجا زن و بچه ات با پولای دزدی برا خودشون خوش باشن و کیف کنن بعد فردای قیامت بگی ننه ام گفت...!!؟؟ نه ننه کور خوندی.. پاشو پاشو زودتر از جلو چشام برو نبینمت.... گفتم ننه بخدا من هیچ کارم... پولای ملت کجا بود...!! گفت نمیدونم یه مدتی قیافه ت یه جورایی شبیه همین کرکس شده چند شب پیش هم تو خواب دیدم یکی داشت بم میگفت پسرت دستش تا آرنج توی کرتنس.. نه توی کرنتس یا نه توی کرسنت یه این جور چیزی هست حالا هم نمیدونم فقط زودتر پاشو برو تا نبینمت... وگرنه اون خاوری گور به گور شده که فرار کرد رفت نذار تا داغ اون رو هم روی تو در بیارم.........!!!!!!!!!!
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی