۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۱۲۰۰۸۸

پیش بینی نفت ۶۳ دلاری در سال ۲۰۲۰

پیش بینی می شود متوسط قیمت شاخص نفت برنت در ۲۰۲۰ برابر با ۶۳.۴۸ دلار در هر بشکه باشد.
پیش بینی نفت ۶۳ دلاری در سال ۲۰۲۰
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد قیمت نفت در سال جاری میلادی در همین حد فعلی باقی می‌ماند چون ادامه خطرات ژئوپلیتیکی و کاهش تولید اوپک و متحدانش افزایش تولید سایر عرضه کنندگان را جبران خواهد کرد.
 این نظرسنجی از 50 اقتصاددان و تحلیلگر قبل از شیوع ویروس کرونا گرفته شده است و طبق آن پیش بینی می شود متوسط قیمت شاخص نفت برنت در 2020 برابر با 63.48 دلار در هر بشکه باشد. متوسط قیمت نفت برنت در سال جاری میلادی تا امروز 63.76 دلار در هر بشکه و در ماه گذشته 63.07 دلار بود.
دورنمای 2020 برای نفت وست تگزاس اینترمدیت تا 58.22 دلار در هر بشکه نسبت به پیش بینی 57.70 دلار برای ماه دسامبر افزایش یافته است.
 قیمت نفت در ژانویه پس از ترور یکی از فرماندهان ارشد ایران توسط آمریکا افزایش یافت ولی این افزایش کوتاه مدت بود.
 کایلین برچ، تحلیلگر واحد اطلاعات اقتصادی گفت:« افزایش درگیری ها در خاورمیانه بر قیمت نفت تاثیر می گذارد و خطر درگیری مستقیم نظامی بین آمریکا و ایران هنوز وجود دارد».
 قیمت نفت در حال حاضر در پایین ترین حد خود از ماه اکتبر قرار دارد و دلیل اصلی آن ترس از تاثیر شیوع ویروس کرونا بر تقاضای نفت است. ولی کاهش بیشتر قیمت نفت را باید با تولید کمتر اوپک جبران کرد.
 ادوارد مویا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا در نیویورک گفت:« اوپک می تواند تا حدی بازار نفت را در 2020 متعادل کند و کاهش نفت این گروه از بازارهای نفت حمایت کرده و افزایش اخیر تولید توسط تولید کنندگان غیر اوپک را جبران می کند».
 اکثر شرکت کنندگان در این نظرسنجی انتظار دارند اوپک و متحدانش به رهبری روسیه طی ائتلافی موسوم به اوپک+، قرارداد کاهش تولید خود را از ماه مارس نیز تمدید کنند.
 دانیلا کرسینی، تحلیلگر اینتسا سان پائولو گفت:« این گروه مجبور می شود سطح فعلی کاهش تولید را حداقل تا پایان سال جاری میلادی حفظ کند چون رشد تولید غیر اوپک احتمالاً سریع‌تر از تقاضای جهانی در 2020 خواهد بود».
 
 اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد انتظار می‌رود تولید نفت این کشور در 2020 به رکورد 13.30 میلیون بشکه در روز  برسد.
 افزایش تولید غیر اوپک می تواند تاثیر حل درگیری تجاری چین و آمریکا را پس از امضای مرحله اول قرارداد تجاری از بین ببرد. طی این قرارداد چین متعهد شده بیش از 50 میلیارد دلار محصولات انرژی آمریکا را طی دو سال خریداری کند.
 ولی هنوز خطر بالا گرفتن دوباره درگیری بین این دو کشور وجود دارد. در این صورت رشد تقاضا باز هم کند خواهد شد.
 تحلیلگران انتظار دارند تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی 0.8 تا 1.5 میلیون بشکه در روز افزایش داشته باشد ولی این رقم از نظر آژانس بین‌المللی انرژی 1.2 میلیون بشکه در روز است.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی