۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۱۱۸۹۷۲

رشد فروش پتروشیمی جم

‎بررسی‌های تحلیلی نشان می‌دهد که شرکت پتروشیمی جم از ابتدای سال تا پایان آبان ماه، فروشی بالغ بر۹۰ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال داشته که در مقایسه با مقدار فروش در بازه زمانی مشابه در سال گذشته، رشدی ۶۴ درصدی را نشان می‌دهد.
رشد فروش پتروشیمی جم
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  مقدار فروش پتروشیمی جم در آبان ماه امسال در مقایسه با همین ماه در سال گذشته، رشدی ۱۰ درصدی را تجربه کرد. میزان وزنی فروش محصولات نشان می‌دهد شرکت بالغ بر ۴۲ هزار و ۱۳۷ تن اتیلن و ۲۶ هزار و ۹۷۵ تن پروپیلن در آبان ماه به فروش رسانده است.

پلی‌اتیلن سنگین و پلی‌اتیلن سبک نیز مقادیر فروش نزدیک به یکدیگر را به ثبت رسانده‌اند که به ترتیب برابر با ۲۱ هزار و ۱۴۲ و ۲۰ هزار و ۵۲۳ تن است.براساس این گزارش، فروش بنزین پیرولیز جم، هزار و ۲۳ تن بیش از مقدار تولید شده در آبان ماه بوده و همین فزونی فروش، بر تولید برای نفت کوره نیز اتفاق افتاده است.

این پتروشیمی با وجود عدم تولید بوتن در ماه آبان، توانسته ۶۵۳ تن از این محصول را از محل ذخایر شرکت به فروش برساند.بنا بر این گزارش، پلی‌اتیلن سنگین دیگر محصول این پتروشیمی، با نرخ فروش ۹۹.۵میلیون ریال به ازای هر تن، توانسته مبلغ فروش خود را به ۲۱۰۳میلیارد ریال برساند و نخستین محصول پر فروش این پتروشیمی پس از اتیلن از نظر ریالی نام بگیرد.

پلی‌اتیلن سبک نیز با نرخ فروش تقریبی ۶/ ۸۹ میلیون ریال به ازای هر تن توانسته به رقم فروش ۱۸۴۰میلیارد ریال برسد. در مجموع شرکت توانسته در آبان ماه فروشی بالغ بر ۱۰۵۷۰میلیارد ریال داشته باشد. ‎  افزایش فروش در پلی‌پروپیلن جم ‎شرکت پلی‌پروپیلن جم یکی از زیرمجموعه‌های پتروشیمی جم و مصرف‌کننده بسیاری از محصولات تولیدی این پتروشیمی نیز آمار تولیدات خود را در آبان ماه منتشر کرده است. این شرکت توانسته فروش محصولات خود را از ابتدای سال تاکنون با رشدی ۹۲ درصدی همراه کند.

براساس این گزارش، پلی‌پروپیلن جم در آبان ماه بالغ بر ۲۵ هزار و ۱۲۳ تن پلی‌پروپیلن با بسته‌بندی پالت تولید کرده که این رقم برای پلی‌پروپیلن با بسته بندی جامبوبگ برابر با یک‌هزار و ۶۶۲ تن است. در طرف فروش نیز شرکت مقدار ۱۷ هزار و ۱۷۲ تن پلی‌پروپیلن با بسته بندی پالت به فروش رسانده است. همچنین نرخ فروش آن ۱۰۳ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۷۱۹ ریال به ازای هر تن بوده و در مجموع موجب فروشی بالغ بر ۱۷۹۹میلیارد ریال شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی