۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۱۱۸۹۶۴

قیمت نفت در بودجه ۲۰۲۰ عربستان

 ‌بینی می‌شود درآمدهای عربستان در 2020،  833 میلیارد ریال باشد که کسری بودجه آن را به 187 میلیارد ریال معادل 6.4 درصد تولید ناخالص داخلی می رساند.
قیمت نفت در بودجه ۲۰۲۰ عربستان
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  عربستان سعودی در روز دوشنبه بودجه 1.02 تریلیون ریالی (272 میلیارد دلاری) خود را برای سال 2020 اعلام کرد. پس از سه سال افزایش هزینه ها با هدف تقویت رشد اقتصادی، حالا در این بودجه هزینه ها پایین آمده است.

 ‌بینی می‌شود درآمدهای عربستان در 2020،  833 میلیارد ریال باشد که کسری بودجه آن را به 187 میلیارد ریال معادل 6.4 درصد تولید ناخالص داخلی می رساند. اسناد بودجه نشان می دهند کسری بودجه عربستان در 2019 ، 131 میلیارد ریال معادل 4.7 درصد تولید ناخالص داخلی بوده است.

 محمد الجدان، وزیر دارایی عربستان گفت به خاطر دورنمای جهانی اقتصاد، بودجه 2020 از نظر درآمدها محافظه کارانه است ولی دولت همچنان به شهروندان یارانه معیشتی پرداخت می کند.

 به گفته محمد بن سلمان ولیعهد عربستان:« بودجه سال 2020 در بحبوحه چالش‌ها، خطرات و سیاست‌های محافظه کارانه ای که اقتصاد جهان با آن روبروست بسته می شود و نیازمند انعطاف پذیری در مدیریت دارایی های عمومی است».

 وزیر دارایی عربستان گفت درآمد به دست آمده از عرضه سهام آرامکو در بورس دوباره سرمایه‌گذاری خواهد شد که به ایجاد کانال های بیشتر درآمدی برای دولت کمک می کند.

 ملک سلمان در جلسه کابینه در مورد بودجه با اشاره به صندوق ثروت ملی عربستان گفت:« ما قصد داریم به اجرای اصلاحات اقتصادی و متنوع کردن منابع درآمد ادامه دهیم. این اصلاحات شامل سرمایه گذاری دوباره درآمد های به دست آمده از سهام آرامکو از طریق صندوق سرمایه گذاری عمومی هم می شود».

 پیش بینی می شود هزینه های اختصاص یافته به موارد عمومی مثل مستمری بگیران دولت، بیمه اجتماعی و یارانه‌ها تا 141 میلیارد ریال افزایش یابد. این رقم در 2019 ، 121 میلیارد ریال پیش بینی شده بود.

ریاض که سعی می کند از جنگ یمن خارج شود، قصد دارد هزینه های نظامی خود را 8 درصد پایین آورده و به 182 میلیارد ریال برساند. انتظار می رود درآمد نفتی عربستان تا 513 میلیارد ریال در 2020 کاهش یابد، در حالیکه در 2019، 602 میلیارد ریال تخمین زده شده بود. دولت رقمی را که برای قیمت نفت در پیش بینی بودجه در نظر گرفته شده افشا نکرده ولی به نظر می رسد این بودجه با نفت 62 تا 63 دلار در هر بشکه و تولید 9.8 میلیون بشکه در روز بسته شده باشد.

 دولت انتظار دارد رشد تولید ناخالص داخلی در 2020 ، 2.3 درصد باشد در حالی که در 2019 ، 0.4 درصد پیش‌بینی شده بود.

 اعلام بودجه ریاض پس از بسته شدن قرارداد کاهش تولید بین اوپک و متحدانش در هفته گذشته صورت گرفت که طبق آن پانصد هزار بشکه در روز تا مارس 2020 از تولید نفت این گروه کاسته می شود. این قرارداد بر اصلاح اقتصادی عربستان در اوایل 2020 تاثیر می گذارد.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی