۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
کد مطلب : ۱۱۸۸۱۲

رشد تولید نفت آمریکا کند می‌شود

رشد تولید نفت آمریکا در حال کند شدن است، اما برآوردها درباره ابعاد این روند نزولی تفاوت دارد.
رشد تولید نفت آمریکا کند می‌شود
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  ممکن است رشد تولید نفت آمریکا در سال آینده میلادی یک میلیون بشکه در روز و یا ۱۰۰ هزار بشکه در روز باشد و این اختلاف پیش‌بینی‌ها، ابهام پیش روی مسئولان اوپک را در نشست این هفته شدیدتر می‌کند.

در سه سال گذشته، تولید نفت شیل در آمریکا فراتر از انتظارها بوده و به رقم ۱۳ میلیون بشکه در روز رسیده است.

با این همه، دورنمای سال ۲۰۲۰ با بدبینی روز افزون فعالان صنعت نفت آمریکا همراه است و اگر رشد تولید نفت این کشور کندتر شود، این مسئله می‌تواند دوباره قدرت بازار نفت را به دستان اوپک باز گرداند.

طبق برآورد آژانس بین‌المللی انرژی، افزایش تولید نفت آمریکا به میزان یک میلیون بشکه در روز، بیشتر رشد تقاضای نفت جهان در سال آینده میلادی را تأمین خواهد کرد.

این مسئله جلوی رشد قیمت نفت را می‌گیرد و اوپک را وادار می‌کند کاهش تولید خود را تمدید کند و تولیدکنندگان نفت شیل را به حال خود رها کنند تا برای دستیابی به سودهای دور از دسترس، تلاش کنند. در نتیجه، بیشتر مدیران و مشاوران صنعت نفت اعلام کرده‌اند که انتظار دارند رشد تولید نفت شیل آمریکا کندتر باشد.

اسکات شفیلد، مدیرعامل شرکت پایونیر نچرال ریسرسز گفت: فکر نمی‌کند لازم باشد اوپک درباره استمرار رشد تولید نفت آمریکا در بلندمدت نگران باشد.

وی همچنین اشاره کرد که شرکت‌های بزرگ نفتی آخرین شرکت‌هایی هستند که به حفاری جاه طلبانه در منطقه نفت خیز پرمین در آمریکا ادامه می‌دهند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی