۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۱۱۵۷۰۰

واکنش دولت به ارتباط یک خانم با مدیران نفتی

سخنگوی دولت گفت: اینگونه بیان شد که این خانم با ۱۶ فرد در ارتباط بوده است که بیان این مسئله به این شکل یک بیان اسلامی نیست. وزارت اطلاعات بررسی بیشتری را دارد انجام می‌دهد و قوه قضائیه نیز نتیجه را اعلام خواهد کرد.
علی ربیعی
علی ربیعی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  سخنگوی دولت با اشاره به بازداشت یک خانم در ارتباط با وزارت نفت گفت: این خانم کارمند یک شرکت اروپایی است و وزارت اطلاعات در حال بررسی بیشتر موضوع است.

علی ربیعی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی در مورد بازداشت اخیر یک خانم که با وزارت نفت در ارتباط بوده است اظهارکرد: این خانم کارمند یک شرکت اروپایی است. معمولاً این شرکت‌های خارجی که با دستگاه‌های اجرایی کار می‌کنند اطلاعات را نیز جمع‌آوری می‌کنند ولی اینکه جمع‌آوری این اطلاعات اقدام جاسوسی است یا خیر به بررسی نیاز دارد.

وی ادامه داد: البته اینگونه بیان شد که این خانم با ۱۶ فرد در ارتباط بوده است که بیان این مسئله به این شکل یک بیان اسلامی نیست. وزارت اطلاعات بررسی بیشتری را دارد انجام می‌دهد و قوه قضائیه نیز نتیجه را اعلام خواهد کرد.

وی همچنین درباره کشف دستگاه پز در دفتر زنگنه گفت: من با کارشناسان اقتصادی و ضد جاسوسی وزارت اطلاعات صحبت کردم ، آنها گفته‌اند دستگاه‌های پز ربطی به زنگنه نداشته است و فسادی هم رخ نداده و عدد ۱۰ میلیارد هم صحیح نیست. به نظر من صاحب صلاحیت‌ترین دستگاه در این زمینه وزارت اطلاعات است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد موضع دولت نسبت به فشارهای وارده بر وزیر نفت خاطرنشان کرد: وزیر نفت یک وزیر کاربلد است که در شرایط تحریم بهترین فرد برای اداره امور نفت از تولید تا فروش است. البته بیان شده که از زمان زنگنه صادرات ما کمتر شده است. این در حالیست که با تلاش‌های زنگنه تولید نفت ایران به یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسید که ۲۰۰ هزار بشکه نسبت به دوران قبل حضور او بیشتر بوده است.

ربعیی ادامه داد: در این مدت فقط یک مورد لغو قرارداد بوده است که دلیل آن هم این بود که قرارداد اجرایی نشده است. با این وجود در پارس جنوبی سرمایه گذاری بیشتری شده است. پالایشگاه ستاره خلیج فارس در دولت نهم و دهم فقط ۴۲ درصد پیشرفت داشت که با زحمات وزیر نفت این پالایشگاه در دولت یازدهم تکمیل شد.


منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی