۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۱۰۶۲۱۱

افت ۸۵۴ هزار بشکه‌ای صادرات روزانه نفت ایران

جای تعجب نیست که ایران با اجرایی شدن تحریم های آمریکا و علیرغم معافیت‌های اهدا شده توسط واشنگتن، بیشترین کاهش را در صادرات نفت خام داشته است. تاثیرات این شرایط بعدها حس خواهد شد. صادرات ایران برای نوامبر ۸۵۴ هزار بشکه کاهش یافت و کلا به ۱.۰۴۱ میلیون بشکه در روز رسید .
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،پایگاه خبری اویل پرایس مدعی شد صادرات نفت ایران در ماه نوامبر ۸۵۴ هزار بشکه در روز کاهش یافته و به ۱.۰۴۱ میلیون بشکه در روز رسیده است . صادرات نفت خام اوپک ماه گذشته میلادی 619 هزار بشکه افزایش یافت. ونزوئلا به تنهایی مسئول 358 هزار بشکه آن بود. در واقع این کشور پر مشکل آمریکای جنوبی با دارا بودن بزرگترین ذخایر نفتی در جهان سومین افزایش صادرات را طی این ماه داشته است . عربستان سعودی با افزایش روزانه 791 هزار بشکه در صدر این لیست قرار دارد. به دنبال آن هم امارات است که محموله های نفت خامش 47 هزار بشکه در روز بالاتر رفته اند. آنگولا هم با افزایش 238 هزار بشکه ای در ماه نوامبر، بیشتر از اکتبر نفت صادر کرده است . جای تعجب نیست که ایران با اجرایی شدن تحریم های آمریکا و علیرغم معافیت‌های اهدا شده توسط واشنگتن، بیشترین کاهش را در صادرات نفت خام داشته است. تاثیرات این شرایط بعدها حس خواهد شد. صادرات ایران برای نوامبر 854 هزار بشکه کاهش یافت و کلا به 1.041 میلیون بشکه در روز رسید .
عراق، همسایه ایران هم کاهش شدیدی در صادرات داشت. صادرات این کشور از ماه اکتبر 239 هزار بشکه در روز کاهش یافت و اکنون به 3.765 میلیون بشکه رسیده است .
عربستان سعودی به طور متوسط روزی 8.138 میلیون بشکه در ماه گذشته نفت صادر کرده است. عراق دوم و امارات با 2.828 میلیون بشکه در روز سوم است. نیجریه 1.876 میلیون بشکه تولید کرد که نسبت به ماه قبل 81 هزار بشکه کمتر بود . این ارقام احتمالاً بر قیمت نفت که پس از اجلاس جی 20 رو به بهبود بود تاثیر می‌گذارد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جی 20 گفت که مسکو آماده ادامه همکاری با اوپک در مورد تولید نفت است که نشان می‌دهد به جریان کاهش تولید نفت می پیوندد . در حالی که هنوز مقدار نفتی که اوپک و شرکایش از بازار خارج خواهند کرد مشخص نشده است، تحلیل‌گران مقدار کاهش آن را بین 1 تا 1.4 میلیون بشکه در روز می دانند. طبق گزارش های رسیده، در مورد 1.3 میلیون بشکه مذاکره خواهد شد. گفتگوها با روسیه همچنان ادامه دارد .     منبع:تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی