۰
۳
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۱۰۵۰۰۲
نماینده مبارکه در گفت و گو با "نفت ما" خبر داد:

روسای صندوق های بازنشستگی مشمول قانون بازنشستگی می شوند

زهرا سعیدی با اشاره به اینکه صندوقهای بازنشستگی یا تامین اجتماعی یا هر نهاد عمومی غیر دولتی نیز شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان می شود گفت: متاسفانه برخی دستگاهها سعی می کنند در این زمینه اشکال وارد کنند تا بتوانند بازنشستگان را در این سمتها به کار بگیرند در حالی که قانون به صراحت در خصوص این افراد اعلام موضع کرده و باید این افراد نیز برکنار شوند.
نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بنا نداریم راه گریزی برای بازنشستگان باز بگذاریم گفت: هر کس که بازنشسته است باید بداند که زمان اشتغال به کارش در دستگاههای دولتی یا زیرمجموعه های دولت به پایان رسیده و نباید اصراری بر ادامه کار در دستگاههای دولتی داشته باشد. زهرا سعیدی در گفت و گو با خبرنگار آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،با تاکید بر اینکه هدف از تصویب قانون منع بکار گیری بازنشستگان در دستگاههای دولتی، استفاده از نیروهای جوان و کارآمد است گفت: اصرار ما بر این است که گردش نخبگان در دولت صورت بگیرد و اینکه پست های دولتی برای یک عده خاص تعریف شود و با وجود داشتن سن بالا، همچنان اصرار به ادامه کار داشته باشند، اشتباه بزرگی است. وی با اشاره به اینکه قانون منع بکارگیری بازنشستگان باعث شده تا 180 مدیر بازنشسته پست کارشان در دستگاه دولتی را ترک کنند گفت: با کنار گذاشتن این افراد، نیروهای دیگری جایگزین می شوند که باعث می شود برای همین تعداد شغل ایجاد شود. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به اینکه آیا اعضای هیات مدیره و مدیران صندوقهای بازنشستگی یا تامین اجتماعی نیز مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می شود گفت: اینکه بخواهیم برای عده ای استثنا قایل شویم اشتباه بزرگی است. وی با اشاره به اینکه صندوقهای بازنشستگی یا تامین اجتماعی یا هر نهاد عمومی غیر دولتی نیز شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان می شود گفت: متاسفانه برخی دستگاهها سعی می کنند در این زمینه اشکال وارد کنند تا بتوانند بازنشستگان را در این سمتها به کار بگیرند در حالی که قانون به صراحت در خصوص این افراد اعلام موضع کرده و باید این افراد نیز برکنار شوند. سعیدی از برگزاری جلسه ای کارشناسانه برای تعیین تکلیف نهایی این قبیل استثناها خبر داد و گفت: قرار است در مجلس شورای اسلامی جلسه ای کارشناسی تشکیل شود و برای همیشه تکلیف افرادی که بنا دارند قانون را دور بزنند روشن کنیم. وی با اشاره به استفساریه ای که برای ادامه کار افشانی شهردار تهران از سوی برخی نمایندگان مجلس تهیه شده بود گفت: در این خصوص مجلس اعلام موضع کرد و دیدیم که افشانی با وجود اصرار برخی از نمایندگان نتوانست در مقام شهردار تهران باقی بماند. بنابر این بهتر است دیگران نیز اصراری بر ادامه کار با وجود بازنشسته بودن نداشته باشند. نماینده مبارکه با تاکید بر اینکه در ماده 5 قانون منع بکارگیری بازنشستگان مشخص شده که چه کسانی نمی توانند اشتغال بکار داشته باشند گفت: تمامی کسانی که بازنشسته هستند به این ماده قانون مراجعه و آن را مطالعه کنند تا برای خودشان اثبات شود که می توانند مشغول بکار باشند یا نمی توانند. وی در خصوص آخرین اظهارات رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: قاضی سراج اعلام کرده که بازنشستگان باید تا 15 آذر از سمت خودشان کناره گیری کنند و عاقلانه است تا هر بازنشسته ای که در سمت دولتی یا شغل مرتبط با قانون منع بکارگیری بازنشستگان فعالیت دارد، کناره گیری کند. سعیدی با تاکید بر اینکه تمامی وزرا یا مدیران ارشدی که بازنشستگان را بکار گرفته اند باید دقت داشته باشند افزود: حکم دستگاه قضا مبنی بر این است که هر بازنشسته ای بعد از 15 آذر مشغول بکار باشد، حق دریافت حقوق ندارد و چنانچه حقوقی به آن افراد پرداخت شود، با کسی که به فرد بازنشسته حقوق پرداخت کرده، برخورد خواهد شد. بنابر این بهتر است مدیران ارشد هرچه سریعتر تکلیف این بازنشستگان را روشند کنند.        
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


آقای ....... زودتر خودتو معرفی کن دیگه بزن کنار

پاسخ:
ایرج توانایی
من با نمابنده مبارکه صد در صد موافقم و بابد بدون کوچکترین ارفاقی کلبه مسولان که بسن بازنشستگی رسیده اند فورا" محل کار خود را ترک کنند
بازنشسته‌
این خانم اصلا ما بیش نیست که صندوقهای باز نشستگی اتفاقا باید توسط خود باز نشستگان اداره شوند