۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۱۰۳۲۹۸

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت نفت در روز دوشنبه بالا رفت. انتظار می‌رود بازار نفت با آغاز تحریم های آمریکا علیه صادرات نفت خام ایران در ماه آینده بی رونق شود .
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،قیمت نفت در معاملات امروز اندکی افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت در برابر ۷۹ دلار و ۹۶ سنت معامله شد.  قیمت نفت در روز دوشنبه بالا رفت. انتظار می‌رود بازار نفت با آغاز تحریم های آمریکا علیه صادرات نفت خام ایران در ماه آینده بی رونق شود . نفت خام برنت در ساعت 4:14 به وقت گرینویچ، با 18 سنت افزایش 79.96 دلار در هر بشکه معامله شد . نفت خام وست تگزاس هم به 69.32 دلار در هر بشکه رسید، یعنی 20 سنت بالاتر از قیمت قبلی . اصلی ترین عامل افزایش قیمت نفت در آسیا در روز دوشنبه آغاز تحریم های آمریکا علیه صادرات نفت ایران است که در 4 نوامبر اجرایی می شود . اوپک در ماه ژوئن موافقت کرد عرضه نفت را برای جبران کمبود نفت ایران افزایش دهد. یک سند داخلی نشان داد که اوپک سعی دارد بشکه‌های نفت بیشتری وارد بازار کند، چون افزایش تولید نفت عربستان، کاهش نفت ایران، ونزوئلا و آنگولا را جبران کرده است . فاتح بیرول، رئیس آژانس بین المللی انرژی در روز دوشنبه گفت:« تلاش سایر تولیدکنندگان برای جبران کاهش احتمالی عرضه نفت ایران به همراه افزایش تقاضا قیمت نفت را بالاتر برده است» . تاجران می‌گویند مصرف کنندگان نفت پیش از بروز ناآرامی های نفتی جدید ، در حال ذخیره نفت هستند . استفان اینز، رئیس تجارت آسیا پاسیفیک گفت:« در چین تقاضای فصلی بیشتر شده و در حال ذخیره نفت هستند. آمریکا و کشورهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی به دنبال احتمال بروز اختلال در تولید نفت در زمستان، نفت ذخیره می کنند». اینز همچنین افزود که تولید جهانی نفت در حال حاضر برای تامین تقاضا کافیست. نشانه هایی از تولید نفت در آمریکای شمالی هم وجود دارد. چهار چاه نفت در هفته منتهی به 19 اکتبر به چاههای نفت آمریکا اضافه شد و تعداد کلی آنها را به 873 رساند که بالاترین تعداد از ماه مارس 2015 است . علاوه بر این ، نگرانی از اینکه درگیری تجاری بین آمریکا و چین مانع رشد اقتصادی می‌شود هم بر دورنمای قیمت نفت تاثیر می گذارد .
بانک ان ای دی امارات در یادداشتی اعلام کرد:« جنگ تجاری آمریکا و چین بر بازارها در سال 2019 تاثیر می گذارد و باعث کاهش قابل توجه تقاضای نفت در سال آینده می‌شود که مازاد تولید را برای بازار به دنبال خواهد داشت» . تولید صنعتی در چین در حال کاهش است و وضع عوارض بر کالاهای چینی توسط آمریکا از اول ژانویه تجارت را بیش از پیش کاهش میدهد.     منبع:تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی