آخرین اخبار
فراتر از نفت

افزایش ظرفیت صد درصدی واحد MTBE پتروشیمی بندرامام

غیر قابل جبران بودن حذف نفت ایران از بازار جهانی

اجلاس وزیران اوپک در باکو برگزار می شود

واردات نفت ترکیه از ایران افزایش یافت

اعلام وصول یک سوال از وزیر نفت

تجمیع خلیج فارس و تاپیکو در دست اقدام است

افزایش نرخ بنزین در شرایط فعلی شدنی نیست

بومی سازی دانش ساخت کاتالیست هیدروژناسیون استیلن در پتروشیمی مروارید

اوکراین قیمت گاز مصرفی را افزایش داد

افزایش ثروت ملی کشور با توسعه پتروپالایشگاه ها

نفت ۸۰ دلاری برای دنیا ضرر دارد

برنامه نفتی عراق برای سال ۲۰۱۹

مذاکره شرکت ترکیه‌ای برای دریافت معافیت از تحریم‌ ایران

افزایش دکل‌های حفاری نفت در آمریکا

سهم هر ایرانی از بازار سیاه سوخت

بنزین احتمالاً دو نرخی می‌شود

انجام ممیزی انرژی ساختمانهای غیر صنعتی در پتروشیمی کارون

امضای قرارداد شرکت بهینه سازی سوخت با ۹ شهردار کلان شهر

به همت پتروشیمی جم اردوی جهادی – پزشکی برگزار شد

رکورد بی سابقه ۱۲ میلیون بشکه ای پالایش نفت در چین

آمادگی برای افزایش نرخ بنزین وجود ندارد

درخواست استاندار تهران از وزارت نفت

بهای سوخت در چین افزایش یافت

نفت ۱۰۰ دلاری نخواهد شد!

بررسی نرخ بنزین آزاد در کمیسیون انرژی

باید سوخت دو نرخی شود

۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۷/۱۸کد خبر: 100083
قره خانی با بیان اینکه در حال حاضر تنها بهره گیری از کارت سوخت نمی تواند مصرف سوخت را کنترل کند چرا که باید سوخت دو نرخی شود، افزود: افرادی که کارت سوخت ندارند در دو گروه جای می گیرند.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که برای احیای دوباره کارت های سوخت هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است گفت: احیای دوباره کارت سوخت می تواند در جلوگیری از قاچاق و مصرف بی رویه سوخت موثر باشد.

 اسدالله قره خانی با بیان اینکه احیای کارت سوخت از مدت ها قبل در رسانه ها مطرح شده است، افزود: بالا رفتن مصرف سوخت به دلیل افزایش سفرهای تابستانی نبوده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از تعطیلات تابستانی به علت افزایش نرخ ارز قاچاقچیان به فکر قاچاق سوخت به کشورهای همسایه شرقی و جنوبی افتادند، اظهارداشت: احیای کارت های سوخت عامل کاهنده قاچاق این کالای با ارزش است.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق تبصره 17لایحه بودجه استفاده از کارت سوخت یا افزایش نرخ سوخت رای نیاورد و حذف شد.

وی با تاکید بر اینکه احیای دوباره کارت سوخت برای جلوگیری از قاچاق و مصرف بی رویه سوخت نقش آفرین است، گفت: بهره گیری از کارت سوخت در سال 88 به عنوان یک تجربه موفق بوده که بستر و زمینه استفاده از آن در جامعه فراهم شده است.

قره خانی با بیان اینکه در حال حاضر تنها بهره گیری از کارت سوخت نمی تواند مصرف سوخت را کنترل کند چرا که باید سوخت دو نرخی شود، افزود: افرادی که کارت سوخت ندارند در دو گروه جای می گیرند.

وی اظهار داشت: گروه اول کسانی را در بر می گیرد که خودروهای آنها با حجم موتور بالای دو هزار سی سی بوده و گروه دیگر نیز کسانی را شامل می شود که طی سال های اخیر خودرو خریداری کرده اند که تعداد آنها هم زیاد است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای حفظ حقوق افراد گروه دوم باید تمهیداتی ویژه اندیشیده شود، ادامه داد: برای احیای دوباره کارت های سوخت هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی در پایان با اعلام این مطلب که دو دیدگاه در مجلس درباره اختصاص سهمیه سوخت وجود دارد، یادآور شد: طبق یک دیدگاه سوخت به خودرو و طبق دیدگاه دیگر باید به شماره ملی افراد اختصاص یابد که هنوز دراین باره تدابیری اندیشیده نشده است.

 

 

منبع:تسنیم

» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *


سایت خبری تحلیلی نفت ما